Svartson skrev:För några år sedan ansökte jag om extra pass när jag privat skulle resa i mellanöstern. Det var inte så mycket krångel, jag traskade in hos polisen, angav mitt ärende varefter jag tilldelades ett blankt A4 på vilket jag fick nedteckna skälen för min ansökan med ett par meningar. Fem minuter senare blev jag fotograferad och efter några dagar satt jag med dubbla pass. Mycket smidigt! Detta var i Uppsala.Klicka för att utvidga...
Fast Israel har slutat stämpla i passet. Numer får man en liten lapp med passbilden iställetchazzie skrev:Jag tror det gör mindre som svensk att ha stämplar från "elaka länder" när man reser till USA, men däremot finns det länder som konsekvent vägrar inresa om man t.ex. har en stämpel från Israel i sitt pass osv.Klicka för att utvidga...
Andreas Q skrev:Fast Israel har slutat stämpla i passet. Numer får man en liten lapp med passbilden iställetKlicka för att utvidga...
SJÄLVKLART GÅR DET, du är ju arbetsgivare.FF#1 skrev:Jag har för närvarande två pass, fixade det med hjälp av min förra arbetsgivare. Nästa år går de ut.Nu har jag egen firma i samma branch, med samma behov av ett extra pass.Någon som vet om det går att ställa ut ett intyg till sig själv i ett fåmansföretag?Klicka för att utvidga...
Kricka skrev:Jag har tre pass då det hänt att mitt pass legat hos någon ambassad för visering i 6-7veckor för att sedan komma tillbaka med ett NEJ. Det gäller ju att se upp med att interesa till USA på samma pass som man nyss varit i Sudan, Iran eller t.ex. Nord-Korea på.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Mmm, det beror kanske mest på vilket humör passkontrollanterna är på och mindre på de specifika stämplarna...Klicka för att utvidga...