Senaste nytt

Kan man skaffa flera svenska pass?

Jag har för närvarande två pass, fixade det med hjälp av min förra arbetsgivare. Nästa år går de ut.
Nu har jag egen firma i samma branch, med samma behov av ett extra pass.
Någon som vet om det går att ställa ut ett intyg till sig själv i ett fåmansföretag?
SJÄLVKLART GÅR DET, du är ju arbetsgivare.
 
R

rstenelo

Guest
Räcker att skriva:
Härmed intygas att XX med personnummer xx anställd vid xx behöver ett extra pass för att klara av att utföra sitt arbete, detta då XX har mycket resor i tjänsten som kräver visum
 

pep

Medlem
Danmark: Jeg skrev en ansøgning på 10 minutter i Borgerservice i Købenavn med begrundelse for, hvorfor jeg havde brug for et pas mere. Jeg fik fluks tilladelse til at få udstedt mit pas nr. 2 (dog kun gyldigt 2 år) men som hjælper mig meget da et originalt dansk pas kun har 26 sider (og kan ikke suppleres med flere sider som f.eks. et Britisk pas)
 

aminchini

Medlem
Jag har tre pass då det hänt att mitt pass legat hos någon ambassad för visering i 6-7
veckor för att sedan komma tillbaka med ett NEJ. Det gäller ju att se upp med att inte
resa till USA på samma pass som man nyss varit i Sudan, Iran eller t.ex. Nord-Korea på.

Iran och USA stämplar på ett och samma pass är inga problem. Tusentals Iranier åker mellan USA och Iran per år, inga problem.
 

AABack2ARN

Medlem
Och en ganska stor andel av dessa iranier verkar få en hel del frågor i passkontrollen i USA. Det är dessa frågor jag vill undvika även om jag vet att det inte kommer stoppa min inresa i USA.

Får för övrigt Iranier stämplar i passet vid in- och utresa?

Det som är intressant hur många som reser in i USA och Iran men tillhör tredje land. Det lär ju resa en och annan amerikanare in i Iran också.
 

aminchini

Medlem
Ja Iranier får stämplar i sitt Iranska pass.
Frågor har jag aldrig hört om, finns säkert en del som har fått frågor men inte många.

Det finns nog inte några större problem att åka till Iran/USA med stämpel från någon av dessa länder. :)
 

Kricka

Medlem
Jo, även med ett "rent" som bara innehåller stämplar från tidigare USA-besök så
får man en massa frågor (senast igår kväll). Är på en veckas semester med familjen
och var tvungen att visa att vi hade returbiljett..! Det var första gången det hänt mig/
oss.
 
Toppen