Kampanj: Få 13000 poäng med Fortum El

1ClassJocke skrev:Kan bara konstatera att Fortum myglar å det grövsta med sina priser kring detta "erbjudande".Jag gick in igår och fyllde i mitt område och min förbrukning på sidan där man väljer om man vill ta detta Eurobonusavtal.Enligt den sidan är det för mitt område, med min årsförbrukning 56,89 öre/kwh baserat på "föregående månads elpris".Jag har dock blivit debiterad 92,18 öre/kwh för "föregående månad". Har dubbelkollat med deras kundtjänst (efter en timmes telefonkö) och dom konstaterade detsamma...Fortum tar snabbt igen kostnaden för utdelade poäng...Klicka för att utvidga...

Fick svar från kundtjänst nu, efter en månad...

"Eftersom du har timmätare får du ett annat pris än erbjudandet".

Jaha... Kul. Varför uppgav ni inte det när jag tecknade?

Nu är det i alla fall uppsagt! Bye bye Fortum!

I dag fick jag 20000 poäng, för både fritidshuset och ena boendet. Till och med innan jag fått första fakturan för de bägge. Funkade oväntat smidigt.

Jag fick mina 10000 poäng idag också, bara 4 dagar efter att elavtalet började gälla.

Snabbt!

Fick detta från Fortum. Någon annan som fått något liknande? Försöker dom rensa bort (för dom) dåliga avtal nu när elpriset är högt eller är det ett misstag?

Du har ett rörligt elpris i kombination med Prisskydd och SAS EuroBonus. Tyvärr är det ett misstag från vår sida att erbjuda dig denna kombination, den finns inte i vår produktportfölj.

Du kan antingen välja att ha

* Rörligt elpris med Prisskydd eller

* Rörligt elpris med SAS EuroBonus.

Vi kommer snart att skicka ut ett erbjudande om att teckna fast elpris via Prisskydd och ber dig därför att kontakta oss senast den 31 januari så att du får den kombination du vill ha. Ring oss vardagar kl 8-17 på 020-46 00 00.

nili skrev:Du har ett rörligt elpris i kombination med Prisskydd och SAS EuroBonus. Tyvärr är det ett misstag från vår sida att erbjuda dig denna kombination, den finns inte i vår produktportfölj.Klicka för att utvidga...
Det där stämmer nog.

Jag har inget minne av att man tidigare har kunnat välja fast pris, skyddat pris, med SAS Eurobonusavtalet. Tvärtom har SAS Eurobonusavtalet alltid haft rörligt pris och oftast en månadsavgift på 79-89kr/mån när jag har kikat på det.

nili skrev:Fick detta från Fortum. Någon annan som fått något liknande? Försöker dom rensa bort (för dom) dåliga avtal nu när elpriset är högt eller är det ett misstag?Du har ett rörligt elpris i kombination med Prisskydd och SAS EuroBonus. Tyvärr är det ett misstag från vår sida att erbjuda dig denna kombination, den finns inte i vår produktportfölj.Du kan antingen välja att ha* Rörligt elpris med Prisskydd eller* Rörligt elpris med SAS EuroBonus.Vi kommer snart att skicka ut ett erbjudande om att teckna fast elpris via Prisskydd och ber dig därför att kontakta oss senast den 31 januari så att du får den kombination du vill ha. Ring oss vardagar kl 8-17 på 020-46 00 00.Klicka för att utvidga...
Fortum ringde mig om det i förra veckan men då hade jag precis bytt till Tibber, vilket Fortum inte sett ännu. Lyssnade inte så noga på vad dom sa, men det gjorde mig bara ännu mer övertygad om att undvika Fortum. De 10K-poängen är redan brända //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji41.png

Berglund skrev:Det där stämmer nog.Jag har inget minne av att man tidigare har kunnat välja fast pris, skyddat pris, med SAS Eurobonusavtalet. Tvärtom har SAS Eurobonusavtalet alltid haft rörligt pris och oftast en månadsavgift på 79-89kr/mån när jag har kikat på det.Klicka för att utvidga...
Jo jag har rörligt pris men med något slags prisskydd. Har för mig att jag blev uppringd efter jag tecknat och fick erbjudandet att skydda priset. Brukar köra Fortum 1 år sen byter jag och kör något annat karenstiden för att sedan gå tillbaka till Fortum (om det är kampanj)

Hoppade på fortumdealen fick poängen efter 1vecka. Nu till frågan, hur länge måste jag vara kund hos fortum?

Tänk på också att det sen tar 2-3 veckor att byta till nytt elbolag. Fortum var väldigt sega med att ge sig mot min nya (Tibber såklart).

Tecknade mig för Fortum i våras på den kampanj som var då, det tog sin tid med bytet, men första elfakturan betalades till Fortum per sista juni. Dock inga poäng till EB ännu, funderar på om det är Fortum eller SAS man vänder sig till?

Martin Andersson skrev:Tecknade mig för Fortum i våras på den kampanj som var då, det tog sin tid med bytet, men första elfakturan betalades till Fortum per sista juni. Dock inga poäng till EB ännu, funderar på om det är Fortum eller SAS man vänder sig till.Klicka för att utvidga...
Är i samma sits. Har hört av mig till Fortum ett par ggr och fått olika svar varje gång.. Men ”strul med nya system” är återkommande tema. Sist ska jag iaf ha skrivits upp på en lista som ansvarig person skulle ta hand om efter semestern. Hursom uselt hanterat.

Tycker även att de lämnar en del att önska när det kommer till app och övrig service, om jag jämför med tex Vattenfall. Jag kommer högst troligt att säga upp avtalet när poängen kommit in.

Jag har dessvärre väntat drygt 13 månader nu på att få mina poäng. Hittills har det blivit två samtal till kundservice och det har ännu inte löst sig.

Finns det någon som har fått Eurobonus poäng från Fortum de senaste månaderna?

Jag har bytt till dem i slutet av maj, men fortfarande inga EB-poäng alls, varken de 10000 poäng för bytet eller de 250 poäng per månad...

Jag var i kontakt med dem en gång typ för en månad sedan, men ingenting har hänt sedan dess.

B79 skrev:Finns det någon som har fått Eurobonus poäng från Fortum de senaste månaderna?Jag har bytt till dem i slutet av maj, men fortfarande inga EB-poäng alls, varken de 10000 poäng för bytet eller de 250 poäng per månad...Jag var i kontakt med dem en gång typ för en månad sedan, men ingenting har hänt sedan dess.Klicka för att utvidga...
Testa skicka ett mail, funkade för mig.

Benz skrev:Till kundservice?Klicka för att utvidga...
Kommer inte ihåg om jag maila elr ringde in i slutet av juni då jag inte hade fått några poäng på 3månader. Killen sa iallafall ”tekniska problem” sen kom poängen 1-2veckor efter.

Skumt mina poäng har inte komma trots ytterligare samtal nu. Ingen återkoppling heller om vad som eventuellt strular. Hört att olika mejl hos Amex och SAS har kunnat strula till saker för allt ska stämma. Så vet inte om det är så nu också.

Back