Senaste nytt

Kampanj: Få 13000 poäng med Fortum El

Kan bara konstatera att Fortum myglar å det grövsta med sina priser kring detta "erbjudande".
Jag gick in igår och fyllde i mitt område och min förbrukning på sidan där man väljer om man vill ta detta Eurobonusavtal.
Enligt den sidan är det för mitt område, med min årsförbrukning 56,89 öre/kwh baserat på "föregående månads elpris".
Jag har dock blivit debiterad 92,18 öre/kwh för "föregående månad". Har dubbelkollat med deras kundtjänst (efter en timmes telefonkö) och dom konstaterade detsamma...
Fortum tar snabbt igen kostnaden för utdelade poäng...

Fick svar från kundtjänst nu, efter en månad...
"Eftersom du har timmätare får du ett annat pris än erbjudandet".

Jaha... Kul. Varför uppgav ni inte det när jag tecknade?

Nu är det i alla fall uppsagt! Bye bye Fortum!

Fick detta från Fortum. Någon annan som fått något liknande? Försöker dom rensa bort (för dom) dåliga avtal nu när elpriset är högt eller är det ett misstag?

Du har ett rörligt elpris i kombination med Prisskydd och SAS EuroBonus. Tyvärr är det ett misstag från vår sida att erbjuda dig denna kombination, den finns inte i vår produktportfölj.

Du kan antingen välja att ha

* Rörligt elpris med Prisskydd eller

* Rörligt elpris med SAS EuroBonus.

Vi kommer snart att skicka ut ett erbjudande om att teckna fast elpris via Prisskydd och ber dig därför att kontakta oss senast den 31 januari så att du får den kombination du vill ha. Ring oss vardagar kl 8-17 på 020-46 00 00.

Du har ett rörligt elpris i kombination med Prisskydd och SAS EuroBonus. Tyvärr är det ett misstag från vår sida att erbjuda dig denna kombination, den finns inte i vår produktportfölj.
Det där stämmer nog.
Jag har inget minne av att man tidigare har kunnat välja fast pris, skyddat pris, med SAS Eurobonusavtalet. Tvärtom har SAS Eurobonusavtalet alltid haft rörligt pris och oftast en månadsavgift på 79-89kr/mån när jag har kikat på det.

Fick detta från Fortum. Någon annan som fått något liknande? Försöker dom rensa bort (för dom) dåliga avtal nu när elpriset är högt eller är det ett misstag?

Du kan antingen välja att ha

* Rörligt elpris med Prisskydd eller

* Rörligt elpris med SAS EuroBonus.

Vi kommer snart att skicka ut ett erbjudande om att teckna fast elpris via Prisskydd och ber dig därför att kontakta oss senast den 31 januari så att du får den kombination du vill ha. Ring oss vardagar kl 8-17 på 020-46 00 00.
Fortum ringde mig om det i förra veckan men då hade jag precis bytt till Tibber, vilket Fortum inte sett ännu. Lyssnade inte så noga på vad dom sa, men det gjorde mig bara ännu mer övertygad om att undvika Fortum. De 10K-poängen är redan brända

Det där stämmer nog.
Jag har inget minne av att man tidigare har kunnat välja fast pris, skyddat pris, med SAS Eurobonusavtalet. Tvärtom har SAS Eurobonusavtalet alltid haft rörligt pris och oftast en månadsavgift på 79-89kr/mån när jag har kikat på det.
Jo jag har rörligt pris men med något slags prisskydd. Har för mig att jag blev uppringd efter jag tecknat och fick erbjudandet att skydda priset. Brukar köra Fortum 1 år sen byter jag och kör något annat karenstiden för att sedan gå tillbaka till Fortum (om det är kampanj)

Hoppade på fortumdealen fick poängen efter 1vecka. Nu till frågan, hur länge måste jag vara kund hos fortum?

Toppen