Senaste nytt

Köp presentkort på Nordic Choice och få lika mycket på Vingresor

taxvalp

Medlem
Detta är en bättre deal än man först anar. Många av oss kanske inte är sugna på en paketresa med Ving, men det går att boka vanliga reguljära flygresor via deras sajt. De vanligaste utrikesdestinationerna finns men jag lyckas bara hitta ekonomibiljetter. Enligt Vings villkor för presentkort gäller de på allt som är bokningsbart via deras sajt, dock ej enbart hotell.

Villkor för Vings presentkort | Ving

I praktiken kan man exempelvis boka en weekend i Köpenhamn och få flyget (eller hotellet) på köpet med denna deal.
 
Presentkort hos Ving har gått för nära det riktiga beloppet på Tradera under pandemin. Antagligen folk som fått voucher när man ställt in resa samtidigt som det finns andra som ändå tänkt boka hos Ving och är glada för 10% "rabatt" genom att köpa ett presentkort/voucher.

Så om det inte översvämmas med presentkort efter denna kampanj så finns säkert möjlighet att få tillbaka en hel del pengar den vägen. Jag överväger att köpa presentkort genom kampanjen för att sälja båda separat lite senare, men har ännu inte läst terms om det vore tillåtet.
 

Nahoj

Medlem
Presentkort hos Ving har gått för nära det riktiga beloppet på Tradera under pandemin. Antagligen folk som fått voucher när man ställt in resa samtidigt som det finns andra som ändå tänkt boka hos Ving och är glada för 10% "rabatt" genom att köpa ett presentkort/voucher.

Så om det inte översvämmas med presentkort efter denna kampanj så finns säkert möjlighet att få tillbaka en hel del pengar den vägen. Jag överväger att köpa presentkort genom kampanjen för att sälja båda separat lite senare, men har ännu inte läst terms om det vore tillåtet.


Om vi alla skulle köpa presentkort, för att sedan sälja vidare med syftet att totalt sett tjäna en slant. Då kommer vi aldrig att se röken av liknande kampanjer igen, eftersom försäljaren inte kommer vilja att folk missbrukar liknande kampanjer en gång till. Oavsett vad du väljer att göra, bör du känna till att även om presentkorten är opersonliga så kan man bara få MAX 2 000:- i dubbla presentkort (Nordic Choice och Ving (som levereras i januari) per person/beställning. Så köp för allt i världen inte presentkort för 3 000:- då du i sådana fall "bara" kommer få 2 000:- via Ving, även om du köpt för ett högre värde genom kampanjen.
 

M.K

Medlem
@Berglund Har det stått ”Nordic Choice Hotels” på MC utdraget tidigare? Kanske rättat till nu är min tanke.

@Nahoj Jag håller med Dig och ser Ving som en extra personlig bonus oavsett värde som inte ska missbrukas. Alternativt marknadsplatsen här på BC för den som vill.

Värdet har jag redan fått med 3x intjäning framöver på 2000:- Bara hålla på Ving i max +3år är min tanke. Skulle någon vän sedan resa Amex fri charter kan jag bidra med god gärning efter denna våg. Först lite försäkringspengar till flygstol om det strular någonstans och jag vill hem!
 
Last edited:

mha321

Medlem
Så har det alltid stått men man har ändå fått fel poängantal för transaktionen. Med allra största sannolikhet är det alltså inte rättat nu heller.
Nej de lär väl knappast faktiskt byggt om systemen när de kravlade sig tillbaka från sitt ransomware. Om något lär det väl bara ytterligare begränsat resurserna för att fixa saker. Och efter den cirkusen så lär det finnas många saker högre på prio listan än dessa transaktioner.
 

Morgan

Medlem
Levereras presentkortet på NC så att det kan användas omgående vid betalning på hotell? Dvs någon kod som kan användas vid incheckning?
 
Toppen