Dr. Miles
Expert
Du kan också hjälpa till istället för att bara vänta och se tills att andra postar.Min poäng var att jämförelsen borde omfatta både status och RDM. Finns ju folk som tycker endera är viktigare.
Du kan också hjälpa till istället för att bara vänta och se tills att andra postar.Min poäng var att jämförelsen borde omfatta både status och RDM. Finns ju folk som tycker endera är viktigare.
Ett exempel:Men det där är ju att jämföra äpplen och päron... att hitta olika milage-runs som maximerar intjäningen är ju vardagsmat här på forumet, men inte så intressant i "verkliga livet".
Vad som skulle vara intressant däremot är att ta en typresenär som bor i Köpenhamn eller Stockholm. Denna resenär gör fem tur/retur-resor till London per år (byt ut till Frankfurt för Star Alliance-jämförelse). Han gör även en transatlantisk flygning i Ekonomi+ till New York för jobbets räkning, och tar en semesterresa till Asien i ekonomi för egna pengar. Slutligen har hen två Europaflygningar (i ekonomi) som hen kan styra lite som han vill, en omväg via lämplig hubb gör ingenting.
Nu kan man göra intressanta jämförelser mellan olika program, just för denna resenär.
Väcker lite liv i tråden. Vet inte om det har framgått på annat ställe, men som Platinum i AAdvantage har jag fått 100% bonus på "base miles" när jag har flugit business och premium economy med Cathay, medan jag som BAEC-gold "bara" får en vanligt "cabin bonus" med Cathay.
Det står i inlägg nr. 3 i den här tråden.Väcker lite liv i tråden. Vet inte om det har framgått på annat ställe, men som Platinum i AAdvantage har jag fått 100% bonus på "base miles" när jag har flugit business och premium economy med Cathay, medan jag som BAEC-gold "bara" får en vanligt "cabin bonus" med Cathay.