Sedan ha med Curve när man är utomlands för att undvika växlingskurserna.
Nej.Visst får man då 20/100 på utlandsköp.
Nej.Och slipper växlingskursavgifter.
Sedan ha med Curve när man är utomlands för att undvika växlingskurserna.
Nej.Visst får man då 20/100 på utlandsköp.
Nej.Och slipper växlingskursavgifter.
Nej, jag använder i stort sätt aldrig SAS MC i vanliga fall utan jag använder Curve med något annat kreditkort underliggande, tex Miles & More. Det betyder att alla mina icke-AMEX-köp krediteras något annat bonusprogram (ej Eurobonus). När SAS MC sedan annonserar en kampanj så har jag möjlighet att flytta mina transaktioner den de andra programmen till Eurobonus om jag vill. Det betyder att jag då får minusposter på mina andra bonusprogram men dubbelt på Eurobonus. Jag väljer även att ta all mina köp som infaller mellan att kampanjen annonseras ut tills att kampanjen infaller, på ett debit kort.@Mattias Holmén
Wow så du använder tex SAS mastercard premium oavsett när. Sedan får du en annons om dubbla poäng. Och först bara DÅ använder du ett Swedbank Bankort för att sen när kampanjen börjar då överför du alla transaktioner med GBIT under perioden mellan annonsen och kampanjen.
Sedan resten av året så kör du som vanligt.
Jag tänkte mer typ att folk använder alltid Debit kort sen kmr en kampanj och man försöker samla ihop så många transaktioner med GBIT som möjligt men går misste om vissa köp pga att tidsramen på köpet är längre än vad GBIT tillåter kopplat till kampanjens tidsram.
Det finns inget fast värde på poängen. Du kan väl få ut någonstans mellan 0-40 öre per poäng beroende på hur du nyttjar poängen. Använder du poängen dåligt kanske du får ett värde på 2 öre. Använder du det bra och bokar First med amex voucher kan du utan problem ha ett värde på 25-30 öre per poäng.Hur mycket är 80 857 Eurobonus poäng värt i SEK?