Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

Prova slänga in en blandning av /minconnect och specifika flightnummer...
Jag testade pilla med tidsramarna i kryssrutorna men det hjälpte inte (gjorde detta på en gång då jag som sagt behövde ett visst antal timmar på plats). Hur bestämmer jag /minconnect ? Skulle det i något fall generera ett förslag på två separata biljetter ?

Hej ! Snabb fråga: Letar ITA Matrix endast efter genomgående biljetter by default ?

Bakgrunden till varför jag frågar är följande:
I slutet utav veckan behövde jag snabbt fixa flygbiljetter åt en kollega för kommande vecka och hade sökt följande segment på multi city:
ARN-LHR, LGW
LHR-GVA
GVA-LHR
LHR, LGW-ARN

Det enda jag fick upp var en genomgående biljett med BA för drygt SE 8000, men då jag behövde bra med tid i London dag 1 innan vidare resa så testade jag att söka ARN-LHR, LGW och LHR-GVA var försig och fick då upp ett betydligt bättre flyg med en kombination av Norwegian och Swiss. Följdfrågan är då ifall det är möjligt att få verktyget att presentera detta och hur åstadkommer jag det ?

Att hitta en sådan biljett är enkelt men antagligen till fel pris.

Men om det skall vara till ett bra pris, samt i vilken klass behövs mera info.
Avresedag, hur många dagar i London, Geneve samt London.

Många fare bases baserar sig på om du stannar 3 dagar, 7 dagar, över lör-sön osv.

Så kan din kollega vara flexibel att stanna på någon av orterna någon extra dag är det säkert enklare att hitta ett bra pris.

Samt EF är ett bra verktyg ihop med ITA.

Att hitta en sådan biljett är enkelt men antagligen till fel pris.

Men om det skall vara till ett bra pris, samt i vilken klass behövs mera info.
Avresedag, hur många dagar i London, Geneve samt London.

Många fare bases baserar sig på om du stannar 3 dagar, 7 dagar, över lör-sön osv.

Så kan din kollega vara flexibel att stanna på någon av orterna någon extra dag är det säkert enklare att hitta ett bra pris.

Samt EF är ett bra verktyg ihop med ITA.
Tack för svar,
Precis det jag menar. Alternativet jag fick fram med en multi-city sökning var både dyrt och jag hade faktiskt bara ett alternativ enligt verktyget.
Jag hade väldigt lite flexibilitet med tiden och vissa flygbolag var uteslutna på sträckan LHR-GVA-LHR medans alla flygbolag kunde nyttjas på sträckan ARN-LHR/LGW-ARN . Behövde lämna LHR samma dag för GVA och återvända till ARN följande dag genom LHR/LGW.
Så frågan är fortfarande:
Finns det något sätt att få ITA Matrix att presentera ett alternativ med två separata biljetter eller iaf fler alternativ ? BA är ju knappast det enda bolaget som kan flyga denna rutt.

Skrev ett inlägg i SAS-eurobonus tråden.

jag behöver 5 legs för o komma till diamond men förstår mig inte på matrix systemet, hur fasen går man tillväga!

Resan måste genomföras innan 31/7 men helst i spannet från 29/6-2/7 eller 13/7-20/7

Ska du ha 5 resor leg på en gång förslår jag att du bokar direkt på sas.se. Boka en t/r till norra Tyskland för poäng och pengar så får du ihop 5 leg ganska enkelt på samma biljett, kostar typ 40 000 poäng och 500 kr eller då mer pengar och mindre poäng. man kan nog tom åka så man är framme vid typ 9 (ARN-CPH-HAM) och åker hem från Hamburg vid 16 (HAM-CPH-OSL-ARN) så kan man åka in på stan och titta lite om man vill. annars kan man boka två enkla om man bara vill vara på flygplatsen i 30 min (MCT är 35 min)

Hoppas frågan passar i denna tråd:

SAS har ju som bekant relativt låga skatter & avgifter på bonusbiljetter på egen metall, men hur blir det om man kombinerar med andra bolag inom *A?
En enkel ARN-HKG i business award kostar runt 150 kr i skatter och avgifter om man bokar hos SAS.
Hur blir det om man lägger till ett ben i business, låt säga ARN-HKG-SYD ?
Får man fortfarande bara betala 150 kr för första benet?

Hoppas frågan passar i denna tråd:

SAS har ju som bekant relativt låga skatter & avgifter på bonusbiljetter på egen metall, men hur blir det om man kombinerar med andra bolag inom *A?
En enkel ARN-HKG i business award kostar runt 150 kr i skatter och avgifter om man bokar hos SAS.
Hur blir det om man lägger till ett ben i business, låt säga ARN-HKG-SYD ?
Får man fortfarande bara betala 150 kr för första benet?
Ja det ska bara vara 150 kronor för första flygningen. Sen kommer du nog få problem att hitta star alliance flighter mellan Hong Kong och Sydney.

Jag har i samband med att SAS gjorde fel när vi skulle boka till Malta kommit fram till att det blir olika skatter om man flyger inrikes och utrikes för samma inrikes sträcka. Jag kom dock fram till att det blev samma när man körde mellan olika utrikes destinationer.

Toppen