Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

Det är för långt ut för att söka. Tror inte de flighterna ens finns laddade i GDS, dvs de är inte bokningsbara. Jag är lite förvånad att ITA Matrix tror sig ha hittat dem, det låter mer som en bugg än något annat imho.

Hej! Tänkte göra min forumdebut här då jag behöver lite hjälp med Matrix. Har följt tråden om CPH-Nordamerika med *A. Tyvärr har ju priserna gått upp men tyckte ändå jag lyckades hitta en vettig resa. Jag har försökt hitta vettig info om Matrix men får inte ihop det bättre än såhär (hittade en bild i tråden och använde samma routing codes). När jag provar själv med routing codes efter att ha läst googles hjälp går det inte så bra. När det gäller t.ex. deals som Dr.Miles postar; kan man använda samma metod? Finns det ett bättre sätt att använda matrix på än jag gjort?

Tacksam för svar!

Attachments

• Resa.jpg
    Resa.jpg
    96,9 KB · Visningar: 290
  • Matrix.jpg
    Matrix.jpg
    141,3 KB · Visningar: 295
Hej! Tänkte göra min forumdebut här då jag behöver lite hjälp med Matrix. Har följt tråden om CPH-Nordamerika med *A. Tyvärr har ju priserna gått upp men tyckte ändå jag lyckades hitta en vettig resa. Jag har försökt hitta vettig info om Matrix men får inte ihop det bättre än såhär (hittade en bild i tråden och använde samma routing codes). När jag provar själv med routing codes efter att ha läst googles hjälp går det inte så bra. När det gäller t.ex. deals som Dr.Miles postar; kan man använda samma metod? Finns det ett bättre sätt att använda matrix på än jag gjort?

Tacksam för svar!
Prova med "/f .cph+nyc.PLNCDKW".

Screenshot20150121_1.png

Resultat
Screenshot20150121_2.png

P.S. Välkommen till BusinessClass, @Andreas Holmberg !

Last edited:
Tack! Gjorde en enkel sökning med att bara speca *A utan att använda PLNCDKW och fick fram samma pris som du: 10 670kr. Gäller detta generellt då du lägger fram allians-dealerna eller är det alltid bättre att speca exakt vad man är ute efter?

Attachments

• Alt.jpg
    Alt.jpg
    145,6 KB · Visningar: 274
Söker resa BKK-ARN enkel, hittar den här på ITA,

emirate.JPG

Men när jag kollar på Emirates hemsida får jag upp:

emirate1.JPG

Visar ITA Matrix bokningsklasser som inte finns?
Hittar bara att det är Skywards Flex Fare på Emirates hemsida, inte bokningsklass.

Toppen