Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

En fråga, hittar itinerary på ITA men inte på bolagets hemsida, vad gäller då?
Bkagrund: Ute efter Qatars 2-4-1 i C-klass som de har nu och hittar datum som passar oss på ITA med kampanjpris men ser inte samma pris på Qatars hemsida för samma datum.

Är det värt att testa hos reseförsäljare eller?
Ibland (men inte alltid) när jag inte hittar Matrix-resorna hos flygbolagens egna sidor så går de att boka på t ex Orbitz Travel: Airline Tickets, Cheap Hotels, Car Rentals, Vacations & Cruises Ibland kan det vara värt det, om man nu orkar med allt vad det innebär att boka hos resebyrå...

• Gilla
Reactions: WTP
Flere som slter med ITA matrix i kveld?? får feilmelding uansett hva jeg søker på..
ZWpOMis2.jpeg

Ok da er det ikke bare meg. Nettopp kjøpt min første macbook pro, så trodde kanskje feilen lå hos meg, men da slipper jeg å rive av meg håret mens jeg feilsøker på noe jeg ikke har peiling på :D

Ser ut som det kommit en ny version?
Alternativt jag som följt med dåligt.

Welcome to Matrix 3.0
Matrix showcases some of the freshest travel search ideas from ITA Software.
Version 3.0 has been completely rebuilt to run on Google technology. Let us know what you think.

• Cost per mile filter
  • Geo Search – search by airport code, city, or nearby airport
  • Interactive Calendar – explore date ranges and lowest fares
  • Real-time Filters – focus on flights that suit your preferences
  • Color-coded Time Bars – compare flights at a glance
Matrix - ITA Software by Google

Ser ut som det kommit en ny version?
Alternativt jag som följt med dåligt.

Welcome to Matrix 3.0
Matrix showcases some of the freshest travel search ideas from ITA Software.
Version 3.0 has been completely rebuilt to run on Google technology. Let us know what you think.

• Cost per mile filter
  • Geo Search – search by airport code, city, or nearby airport
  • Interactive Calendar – explore date ranges and lowest fares
  • Real-time Filters – focus on flights that suit your preferences
  • Color-coded Time Bars – compare flights at a glance
Matrix - ITA Software by Google

Jag tittade på matrix senast i går och jag är bombsäker på att då såg den ut som vanligt. Så det här verkar de ha lanserat precis nyligen. "Cost per mile" har jag inte sett förut.
Edit. och det blev "unknown internal error" när man skulle söka.

Hmm, undrar om detta verkligen är ett steg framåt? Cost per mile har funnits tidigare, men varit lite hemlig. Man var tvungen att ge en egen option till URL:en för att få fram den, men den har varit väldokumenterad på FT.

Toppen