Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

Yoghurt

Medlem
Hej! Jag håller på att leta efter en resa från Umeå (eller Stockholm) till Singapore med avfärd den 20:e eller 21:a december och hemresa med ankomst till Sverige den 4:e januari. Med hjälp av ITA Matrix har jag lyckats hitta den här biljetten:

Umea (UME) to Singapore (SIN) - Sun, Dec 21



SK.png
Umea (UME) to Stockholm (ARN) - Sun, Dec 21
Scandinavian Airlines System (SAS) 27Dep: 8:10AMArr: 9:10AM1h 0mBoeing 737Economy (W)


Layover in ARN5h 55m
QR.png
Stockholm (ARN) to Doha (DOH) - Sun, Dec 21
Qatar Airways(Q.C.S.C) 168Dep: 3:05PMArr: 10:50PM5h 45mBoeing 787Economy (S)


Layover in DOH2h 40m
QR.png
Doha (DOH) to Singapore (SIN) - Mon, Dec 22
Qatar Airways(Q.C.S.C) 944Dep: 1:30AMArr: 1:55PM7h 25mBoeing 787Economy (S)



Singapore (SIN) to Umea (UME) - Sun, Jan 4

QR.png
Singapore (SIN) to Doha (DOH) - Sun, Jan 4
Qatar Airways(Q.C.S.C) 945Dep: 2:00AMArr: 4:55AM7h 55mBoeing 787Economy (S)


Layover in DOH4h 0m
QR.png
Doha (DOH) to Stockholm (ARN) - Sun, Jan 4
Qatar Airways(Q.C.S.C) 167Dep: 8:55AMArr: 1:20PM6h 25mBoeing 787Economy (S)


Layover in ARN1h 40m
SK.png
Stockholm (ARN) to Umea (UME) - Sun, Jan 4
Scandinavian Airlines System (SAS) 34Dep: 3:00PMArr: 4:05PM1h 5mBoeing 737Economy (W)



Cost per passenger (including taxes & fees)9,574.00
Total cost for 4 passengers38,296.00
* All prices shown in SEK
How to buy this ticket
Tickets cannot be purchased directly from ITA Software.
Provide this information to a travel agent to help them match the fares found.
Make sure to provide the exact booking and fare codes shown.

Fare 1: Carrier QR SHRTSE UME to SIN (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code W, S
Covers UME-ARN (Economy), ARN-DOH (Economy), DOH-SIN (Economy)
3,311.00
Fare 2: Carrier QR SHRTSE SIN to UME (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code S, W
Covers SIN-DOH (Economy), DOH-ARN (Economy), ARN-UME (Economy)
3,161.00
Swedish Passenger Charge (YA)284.00
Qatar Passenger Service Charge (PZ)8.00
QR YQ surcharge (YQ)2,620.00
Singapore Passenger Service Charge (SG)110.00
Singapore Aviation Levy (OP)34.00
Singapore Passenger Security Service Charge (OO)45.00
Subtotal per passenger9,574.00
Number of passengersx4
TOTAL AIRFARE & TAXES38,296.00
  • This ticket is non-refundable.
  • Changes to this ticket will incur a penalty fee.

Fare construction (can be useful to travel agents)
UME SK X/STO QR X/DOH QR SIN Q22.50 474.31SHRTSE QR X/DOH QR X/STO SK UME 474.31SHRTSE NUC 971.12 END ROE 6.66556 XT 284YA 8PZ 45OO 34OP 110SG 2620YQ

Nu kommer problemet, hur ska jag göra för att boka den? Jag kontaktade Flygstolen över deras chatt och gav dem flightnummer och bokningsklass, men dom kunde inte hitta biljetten. Sedan hörde jag av mig till Qatar Airways kundtjänst och bad dem hitta biljetten, men enligt dem så fanns det inte några platser kvar på sträckan Stockholm - Singapore. Men hur kommer det sig då att jag kan hitta biljetten via ITA Matrix? Är det troligtvis ITA Matrix som missat att det är slut på platser, eller kan det finnas det ytterligare knep för att boka den?
 

Totopez

Medlem
Hej! Jag håller på att leta efter en resa från Umeå (eller Stockholm) till Singapore med avfärd den 20:e eller 21:a december och hemresa med ankomst till Sverige den 4:e januari. Med hjälp av ITA Matrix har jag lyckats hitta den här biljetten:


Nu kommer problemet, hur ska jag göra för att boka den? Jag kontaktade Flygstolen över deras chatt och gav dem flightnummer och bokningsklass, men dom kunde inte hitta biljetten. Sedan hörde jag av mig till Qatar Airways kundtjänst och bad dem hitta biljetten, men enligt dem så fanns det inte några platser kvar på sträckan Stockholm - Singapore. Men hur kommer det sig då att jag kan hitta biljetten via ITA Matrix? Är det troligtvis ITA Matrix som missat att det är slut på platser, eller kan det finnas det ytterligare knep för att boka den?

Du har hittat den lilla tråkiga egenhet som kallas Married Segments. Det finns plats på båda flygen var för sig, men flygbolaget vill inte sälja en biljett hela vägen. Läs mer här: Flygbolagen som har Married segment | BusinessClass.se
 

Yoghurt

Medlem
Du har hittat den lilla tråkiga egenhet som kallas Married Segments. Det finns plats på båda flygen var för sig, men flygbolaget vill inte sälja en biljett hela vägen. Läs mer här: Flygbolagen som har Married segment | BusinessClass.se
Ah okej, det var synd.. Tack för svaret! Det fick bli SAS till Shanghai och sen vidare till Hainan med China Southern istället, det fanns ett bra erbjudande med SAS till Shanghai häromdagen :)
 

Trox

Medlem
Jag letar flygalternativ mellan Cancun och Havanna. ITA hittar inget alls. Är Havanna blockat i deras sökningar pga USA?
 

AABack2ARN

Medlem
Även linjerna CDG-HAV och MAD-HAV hittas inte. Det var väl så här information hanterades på Sovjettiden? "But I guess that is what USA call freedom..."
 

Brandten

Medlem
Riktigt bra sökverktyg det här. Kan man på något vis välja antal passagerare på delar av sträckan eller måste jag göra två sök då? T.ex

OSL-ARN, 7 feb, 2 vuxna
ARN-JNB-CPT, 7 feb, 4 vuxna+1 barn
CPT-DUR, 15 feb, 4 vuxna+1 barn
DUR-OSL, 21 feb, 2 vuxna
DUR-ARN, 28 feb, 2 vuxna+1 barn
 
Toppen