Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

kexxcream

Medlem
Sitter och leker lite med ITA men lyckas inte hitta någon lösning hur man kan tvinga fram en viss bokningsklass för första flyget bara. Jag letar efter SFO-OSL via IST (önskar stopp) och skriver in i advanced routing:

/ f bc=b|bc=m|bc=e|bc=u|bc=h|bc=q|bc=v; alliance star-alliance

B, M, E, U, H, Q, V med UA = ger 100% till A3. Resultat för tre personer:

ist.png

Bokningsklass M med TK ger 100% till A3 medan bokningsklass för UA är T vilket ger endast 50% till A3. Finns det någon smidig lösning på detta?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Vad vill du ha där då?

edit: Spelar ingen roll. MHOWYY bokas i T på UA, så du får isåfall tvinga fram en annan fare och det blir dyrare över lag. Det borde inte heller vara speciellt många miles du missar på detta då avståndet SFO-LAX är ganska kort.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Nja, det är ganska mycket vetenskap, men inte så mycket sport. Allt man behöver är att titta på alla regler i EF så kan man sedan pussla ihop hur det fungerar i olika fall.
 

jth

Medlem
Både igår och idag har jag börjat att få felmeddelande "The search failed with Exceeded Boombox request quota.". Är det samma sak för er?

Felet tillbaka nu igen på morgonen. Jag vet inte om det beror på just den sökning man gör (letar SAS A-klass under 1 månad till 5-10 olika destinationer) eller om det är ITA som har lite problem just nu bara.
 

mry

Medlem
Jag lyckas inte hitta biljetter i SAS bokningsklass P med itamatrix (det är den billigaste i plus väl?).

Beror detta på att den bara finns på sas.se eller?
 
Toppen