Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

Jag gick precis dit med samma webbläsare och version. Fungerade utmärkt för mig. Ibland har det sett ut så för mig också i Safari och då har jag bara väntat och låtit sidan ladda ett tag, så har sökfönstret kommit upp.

Det verkar som den inbyggda översättningsmojängen i Chrome sätter käppar i hjulet för ITA Matrix. Jag brukar aldrig klicka bort översättningsfältet, men nu råkade jag svara Nej på frågan om översättning och då visade sig sökformuläret :)

Aha! Det har jag stött på tidigare. Det verkar som den blockerar javascript i vissa lägen. Mycket irriterande. Dock slår alla vettiga människor av den där funktionen illa kvickt.

Om jag får upp priser i orange. Är de då ej bokningsbara under några omständigheter eller vad menas?

Om det bara betyder att det är det billigaste priset är det väl dumstrut på för den frågan antar jag. Men jag har varit med om ett par dagar att de billigaste alternativen ej varit bokningsbara när man väl ska slå till.

Last edited:
Är inte priserna alltid i orange(de lägsta)? Skärmdump?

Så det lägsta priset står i orange? Fiffigt!

Enklast är nog att bara konstatera att klockan är mycket och att jag borde gått och lagt mig för länge sedan. Till mitt försvar har jag dock varit med om två gånger att orange priser ej varit bokningsbara när jag kontaktat en resebyrå. Det har dock sannolikt haft andra orsaker inser jag nu.
Jag har därefter alltid tänkt att det typ betyder att ITA hittar ett pris men att det är nåt fuffens just med det.

Over and out!

Det finns väl en kryssruta vid sökningen som filtrerar bort ej tillgängliga/bokningsbara biljetter. Nu fungerar det ju inte till 100%, men ändå hyffsar är min erfarenhet.

Kommandot /maxconnect är väldigt användbart om man ska leta efter 1-dags mileage runs, eftersom ITA ofta hittar hopplösa kombinationer med kanske 40 timmars anslutningstid. Men är det någon som lyckats kombinera både /maxconnect och /f bc i samma sökning? Dvs att man önskar att forcera en viss bokningsklass, men bara önskar att se resultat med rimlig anslutningstid, så att det går att genomföra hela kalaset på en dag?

När jag provar så vill ITA bara använda det kommando som står skrivet först, medans det andra försvinner. Skriver man t ex /maxconnect 300 /f bc=z så visar ITA enbart sökresultater med en maxconnect på 300 minuter, men i vilken som helst bokningsklass.

Kommandot /maxconnect är väldigt användbart om man ska leta efter 1-dags mileage runs, eftersom ITA ofta hittar hopplösa kombinationer med kanske 40 timmars anslutningstid. Men är det någon som lyckats kombinera både /maxconnect och /f bc i samma sökning? Dvs att man önskar att forcera en viss bokningsklass, men bara önskar att se resultat med rimlig anslutningstid, så att det går att genomföra hela kalaset på en dag?

När jag provar så vill ITA bara använda det kommando som står skrivet först, medans det andra försvinner. Skriver man t ex /maxconnect 300 /f bc=z så visar ITA enbart sökresultater med en maxconnect på 300 minuter, men i vilken som helst bokningsklass.

Du behöver att dela med ";" (semikolon) utan "/".

/f bc=z;maxconnect 300

Screenshot20140207_3.png

Toppen