Senaste nytt

Inställt flyg med Eurowings - Hjälp mottages tacksamt

"I confirm that with the payment of the above-mentioned payout amount all claims in connection with the flight have been settled and that no further claims will be filed. The revocation can be made informally via our contact form.
Please confirm your details."
Tycker det här låter som en fuling!
Jag tolkar det som att du genom att kryssa i detta INTE kan kräva något mer sen.
Du bekräftar ju att allt är "okej" efter detta och du kommer inte kräva något mer med ev problem från den flygningen.
Så jag säger nej, aceptera inte, för då har du förseglat ditt öde framöver med ev claim.

Känns som dom har gjort det "lätt" för att lura in dig att aceptera och sen slipper dom dig billigare än om det ska vara rätt.
Eller så har dom inte tänkt att man ska ansöka om ersättning för ev ny biljett utan bara en försening med EU ersättning
 

manske

Medlem
Min fråga: Frånsäger jag mig min rätt till ersättning för ersättningsbiljetten med SAS om jag klickar i boxen när jag ansöker om 261/2004 som lyder enligt nedan:

"I confirm that with the payment of the above-mentioned payout amount all claims in connection with the flight have been settled and that no further claims will be filed. The revocation can be made informally via our contact form.
Please confirm your details."

Sitter i princip i samma sits. Skulle flyga BER-ARN igår kväll, fick meddelande om inställt flyg 3h57m innan avgång(!). Ombokad till kvällsflighten idag, som även den blev inställd. Nytt försök med easyjet nästa helg som jag bokade själv.

Funderar på att använda 261/2004-funktionen via Eurowings hemsida, som jag antar att jag borde kunna claima 2x 250€ via(?)
Detta skulle täcka alla kostnader jag haft. Värt? Finns säkert möjlighet att kräma ut mer, men väger man in ork och tid vet jag inte om det är motiverat.

Aldrig mer eurowings iaf.
 

Capa

Medlem
Tycker det här låter som en fuling!
Jag tolkar det som att du genom att kryssa i detta INTE kan kräva något mer sen.
Du bekräftar ju att allt är "okej" efter detta och du kommer inte kräva något mer med ev problem från den flygningen.
Så jag säger nej, aceptera inte, för då har du förseglat ditt öde framöver med ev claim.

Känns som dom har gjort det "lätt" för att lura in dig att aceptera och sen slipper dom dig billigare än om det ska vara rätt.
Eller så har dom inte tänkt att man ska ansöka om ersättning för ev ny biljett utan bara en försening med EU ersättning
Om detta är en medveten strategi från deras sida så är det oerhört fult gjort. Då jag skickat in request om ersättning för ny flygbiljett så har jag nu två val när det kommer till kompensation enligt EU 261/2004.

-Antingen vänta tills ersättning för nya biljetten kommer in och först därefter ansöka om kompensation enligt EU 261/2004. Då kan jag klicka i rutan utan risk.

-Alternativt ansöka om kompensation enligt EU 261/2004 men inte via deras sida där man tvingas avsäga sig rättigheter. Hur gör man detta? Via tredje part är ett alternativ som jag gjort tidigare, men hur gör man det på egen hand?

Som sagt, aldrig mer Eurowings.
 

wanderlust00

Ny medlem
Om detta är en medveten strategi från deras sida så är det oerhört fult gjort. Då jag skickat in request om ersättning för ny flygbiljett så har jag nu två val när det kommer till kompensation enligt EU 261/2004.

-Antingen vänta tills ersättning för nya biljetten kommer in och först därefter ansöka om kompensation enligt EU 261/2004. Då kan jag klicka i rutan utan risk.

-Alternativt ansöka om kompensation enligt EU 261/2004 men inte via deras sida där man tvingas avsäga sig rättigheter. Hur gör man detta? Via tredje part är ett alternativ som jag gjort tidigare, men hur gör man det på egen hand?

Som sagt, aldrig mer Eurowings.

Hur har det gått för dig? Sitter tyvärr själv i samma sits och det är en röra att gå vidare med detta..
 

Capa

Medlem
Hur har det gått för dig? Sitter tyvärr själv i samma sits och det är en röra att gå vidare med detta..
Har skickat in claim för mitt bokade ersättningsflyg (med SAS). Har inte hört ett ljud och det var tre veckor sedan. Jag förbereder mig på en lång kamp. Då ersättning enligt eu-direktivet via deras hemsida innebär att man tvingas klicka i en box som innebär att man avsäger sig rätten till övrig ersättning så vill jag börja med ersättningsbiljetten först innan jag ger mig på ersättningen enligt eu-direktivet. Kanske får jag ta hjälp av tredje part med det. Hur tänker du?
 

palmen

Moderator
Har skickat in claim för mitt bokade ersättningsflyg (med SAS). Har inte hört ett ljud och det var tre veckor sedan. Jag förbereder mig på en lång kamp. Då ersättning enligt eu-direktivet via deras hemsida innebär att man tvingas klicka i en box som innebär att man avsäger sig rätten till övrig ersättning så vill jag börja med ersättningsbiljetten först innan jag ger mig på ersättningen enligt eu-direktivet. Kanske får jag ta hjälp av tredje part med det. Hur tänker du?
Jag har claim från november fortfarande som inte är hanterat så jag skulle inte hålla andan om jag var du.
 
Toppen