Jag hade tänkt att använda en tredje part för hjälp med detta, tex forsenad (Har inget samröre med dem men har använt dem tidigare och det har fungerat bra). Oklart om jag fixar detta själv. Finns det någon lathund annars som beskriver hur man går tillväga? Tycker ni det är OK att använda tredje part om man är beredd att ge upp X% av eventuell ersättning?
Jag har aldrig använt tredje part, av de ca 10 ersättningskrav jag personligen haft har jag fått ersättning utan att behöva gå till ARN eller tingsrätten , med BA fick jag först nej skrev tillbaka och begärde mer information varför de ställde in en avgång mellan LHR-ARN då kom ett mail att jag var berättigad till 250€
Har hjälpt arbetskamrater med EU261/2004 , ett fall där Norwegian vägrade följa ARN beslut att betala 3x600€ han skrev att de skulle gå till tingsrätten dagen där på kom information om att pengarna skulle komma inom 7 dagar.
Just nu väntar jag på en försening på 30 timmar med SAS under strejken.
Har fått OK på ersättning från Skåneflyg men den som attesterar utbetalningar har semester säger de vid kontakt, en kollega väntar oxå på ersättning för samma inställda avgång.