Jag tror vi pratar väldigt mycket förbi varann här.
Min kommentar tidigare gällde just 737-600 - som ett svar på ett inlägg som antydde att just den modellen har haft mycket tekniska problem på sista tiden. Jag ställde mig frågande till detta.
Vid en snabbkontroll visar det sig att, av de 24 Boeing 737-600 som är i trafik, 22 har flugit normalt under den senaste veckan (med undantag då för en avbruten flight till Luleå i förrgår - som föranledde mitt förra inlägg) och 2 befinner sig på check - troligen på Irland.
Då kan det knappast handla om att SAS har drabbats av "ännu en 737-600 med tekniska problem" som antyds i inlägg 163.
Dessutom finns uppenbarligen så mycket extra kapacitet av 600 att Oslo kan låna ut en maskin att flyga några turer åt Köpenhamnsbasen. SE-DNX har idag flugit Köpenhamn - London, Köpenhamn - Berlin samt ett antal svängar mellan Köpenhamn och Stockholm på SK-Danmarknummer.