Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Vad har jag påstått det, jag lägger ner diskutioner med dig.

Jeg forstår ikke hvorfor du quotet meg og følte behov for å si at en 737-600 flyr til London i dag - den eneste måten jeg kan forstå det ut fra er om du har misforstått meg og trodd jeg har påstått alle 737-600 er ute av drift. Hva er det du egentlig mente?

Jag tror vi pratar väldigt mycket förbi varann här.
Min kommentar tidigare gällde just 737-600 - som ett svar på ett inlägg som antydde att just den modellen har haft mycket tekniska problem på sista tiden. Jag ställde mig frågande till detta.
Vid en snabbkontroll visar det sig att, av de 24 Boeing 737-600 som är i trafik, 22 har flugit normalt under den senaste veckan (med undantag då för en avbruten flight till Luleå i förrgår - som föranledde mitt förra inlägg) och 2 befinner sig på check - troligen på Irland.

Då kan det knappast handla om att SAS har drabbats av "ännu en 737-600 med tekniska problem" som antyds i inlägg 163.
Dessutom finns uppenbarligen så mycket extra kapacitet av 600 att Oslo kan låna ut en maskin att flyga några turer åt Köpenhamnsbasen. SE-DNX har idag flugit Köpenhamn - London, Köpenhamn - Berlin samt ett antal svängar mellan Köpenhamn och Stockholm på SK-Danmarknummer.

Jag tror vi pratar väldigt mycket förbi varann här.
Min kommentar tidigare gällde just 737-600 - som ett svar på ett inlägg som antydde att just den modellen har haft mycket tekniska problem på sista tiden. Jag ställde mig frågande till detta.
Vid en snabbkontroll visar det sig att, av de 24 Boeing 737-600 som är i trafik, 22 har flugit normalt under den senaste veckan (med undantag då för en avbruten flight till Luleå i förrgår - som föranledde mitt förra inlägg) och 2 befinner sig på check - troligen på Irland.

Då kan det knappast handla om att SAS har drabbats av "ännu en 737-600 med tekniska problem" som antyds i inlägg 163.
Dessutom finns uppenbarligen så mycket extra kapacitet av 600 att Oslo kan låna ut en maskin att flyga några turer åt Köpenhamnsbasen. SE-DNX har idag flugit Köpenhamn - London, Köpenhamn - Berlin samt ett antal svängar mellan Köpenhamn och Stockholm på SK-Danmarknummer.
Men nej, kom inte med väl underbyggd fakta! Släng hellre ur dig något och gå till attack på alla som ber om klargörande.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor mitt svar oppleves som et problem, utover at det går på trynefaktor. Forklar gjerne. Jeg har hverken ment det som et attack eller slenge ut eller noe som helst. What's up with the hostility?

SK1527 ARN-LHR försenad till prel 21.30 (istf 20.00)
Är det 2h som behövs för ersättning enl EUreglerna?

Ver ej. Ngn form av irrops. Nu ska SK1527 flygas av inkommande plan från LLA. Vet dock inte vilket plan som var slingat från början.

Vi får hoppas vi cashar in då. Nu kan vi sitta här 30 min till för 1.40 försenad eller +2 h spelar ingen roll rent tidsmässigt....

Gigantiske problemer på OSL i kveld. Opp mot 2 timers delay pga slot-tid (ATC kjører større separasjon mellom flyene pga åska), og følgeforsinkelser "fleet wide" må man nesten regne med.

Fra eurocontrol:
ENGM (Gardemoen)
Arrivals regulated due to weather (thunderstorms.)
Moderate delays.

Toppen