Service alldeles säkert.Visa bifogad bild 139778
Är den på väg för service eller skall den lämnas tillbaka?
SE-RSA var i Bordeaux tidigare. Jag vill minnas att det rörde sig om en veckas arbete, knappt.
Service alldeles säkert.Visa bifogad bild 139778
Är den på väg för service eller skall den lämnas tillbaka?
Tänkte bara ge en liten uppdatering om hur saker och ting har gått efter det här:Vaknade i morse för att se att SK904 EWR-ARN blivit inställd. Kollade närmare och se att SK903 ARN-EWR också inställd vilket förklarar varför SK904 inte flyger idag. Skulle åkt hem med den på väg hem från MIA och nu ombokad till AF MIA-CDG och sedan SAS CDG-ARN. Antar att direktflyg från MIA var redan fullt.
En del av resan var betald med en voucher - det blir en till där vi landar i ARN 14h senare än planerat.
Tänkte bara ge en liten uppdatering om hur saker och ting har gått efter det här:
- Fick min voucher igår utan problem
- Fick svar idag från Diamond Service (efter att har mailat de om saknade poäng pga AF flighten). De har gett mig vanliga status poäng men ”hade inte möjligheten” att ge mig dubbla poäng vilket jag skulle ha fått om jag hade flugit med SAS. Riktigt surt eftersom det skulle ha räckt till Diamant ett år till.
Ska överklaga det här - återkommer om de ändrar sig.
Konstigt att de skrev ”Men skulle det vara så att du inte kommer upp till diamantmedlem innan kvalificeringsperiodens slut får du gärna höra av dig igen så kan vi se vad vi kan göra då, du är väldigt nära att kvalificera igen så det tror jag vi kommer kunna lösa.”Det had tyvärr varit standard under alla de här status kampanjerna de haft de senaste åren. Behöver man original routing credit så får man inte kampanj poängen. Klaga kan man men jag tror inte jag hört om nogon som faktiskt lyckats....
Räkna med att de inte kan lösa det. Är det så tight, ta antingen en kort flygning, en rejäl kortspend eller köp poängen.Konstigt att de skrev ”Men skulle det vara så att du inte kommer upp till diamantmedlem innan kvalificeringsperiodens slut får du gärna höra av dig igen så kan vi se vad vi kan göra då, du är väldigt nära att kvalificera igen så det tror jag vi kommer kunna lösa.”
Kan de lösa det då, får de lika väl lösa det nu istället!
Räkna med att de inte kan lösa det. Är det så tight, ta antingen en kort flygning, en rejäl kortspend eller köp poängen.
Enligt uppgift ska nu SE-RSA vara klar för trafik.Kanske ska in här eller under SAS Forward-tråden, men SAS verkar vilja ändra ägarförhållandena till SE-RSA, och den nuvarande ägaren protesterar. SAS har räknat med att ta tillbaka flyget den 26e mars, och kommer den inte ut i trafik kan det påverka SAS longhaul under påsken.. https://www.dn.no/luftfart/sas/sas-...-i-japan-kan-ramme-pasketrafikken/2-1-1421986
Om någon vill läsa stämningen: https://cases.ra.kroll.com/SAS/Home-DownloadPDF?id1=MjM2MjY4NQ==&id2=-1