Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Inställt flyg från Chicago till Arlanda imorgon och ombokad med Lufthansa via Frankfurt som kommer fram till Arlanda 5h45min senare enligt tidtabellen.
Får man EU-ersättning även för bonusresor? Är det något man bör tänka på i förhand inför ifyllandet av formuläret när man kommit fram sen?
 

palmen

Moderator
Inställt flyg från Chicago till Arlanda imorgon och ombokad med Lufthansa via Frankfurt som kommer fram till Arlanda 5h45min senare enligt tidtabellen.
Får man EU-ersättning även för bonusresor? Är det något man bör tänka på i förhand inför ifyllandet av formuläret när man kommit fram sen?
Ja, det gäller alla resor man kan boka, förutom icke publicerade fares, typ Id biljett.
Du behöver integral tänka på något, blir du mer än 3h sen när du kommer hem är det bara skicka in.
 

ErikLi

Medlem
Jag var bokad på SK903 igår men blev ombokad med TK via IST - kom fram vid 2230 till EWR. Ganska ok ändå. Utmaningen nu är mitt bagage. Har bara bagage taggar från SK903, har anmält till TK när jag landade men tvivlar på att den hjälper. Försöker anmäla hos SAS, går inte för siten säger att resan inte har skett. Kundservice har noll koll, enda tipset var ground handling som bara har ett 0771 nr. Vet någon vem jag kan kontakta? Alla bra idéer uppskattas!
 

henke12

Medlem
Jag var bokad på SK903 igår men blev ombokad med TK via IST - kom fram vid 2230 till EWR. Ganska ok ändå. Utmaningen nu är mitt bagage. Har bara bagage taggar från SK903, har anmält till TK när jag landade men tvivlar på att den hjälper. Försöker anmäla hos SAS, går inte för siten säger att resan inte har skett. Kundservice har noll koll, enda tipset var ground handling som bara har ett 0771 nr. Vet någon vem jag kan kontakta? Alla bra idéer uppskattas!
Du ska inte kontakta SAS, när de bokat om dig har Turkish fått ansvaret för att transportera dig och din väska till USA.

Fick du någon PIR-nummer?
EWRTKxxxxx
 
Ja, det gäller alla resor man kan boka, förutom icke publicerade fares, typ Id biljett.
Du behöver integral tänka på något, blir du mer än 3h sen när du kommer hem är det bara skicka in.
Tack!

Fördelen med att jag blev ombokad till Lufthansa är att jag kunde avnjuta United Polaris Lounge i lugn och ro, eftersom avgången är i terminal 1. Och så ersättningen på 600 euros såklart.

Men nu när jag sitter i sätet i Lufthansa business class får jag en känsla av att sitta i SAS Plus fast i en äldre kabin. Tror att jag aldrig har sett en så pass trång och gammaldags business class någonsin. Känns nästan som economy.
 

Sir Lemon

Medlem
De
Tack!

Fördelen med att jag blev ombokad till Lufthansa är att jag kunde avnjuta United Polaris Lounge i lugn och ro, eftersom avgången är i terminal 1. Och så ersättningen på 600 euros såklart.

Men nu när jag sitter i sätet i Lufthansa business class får jag en känsla av att sitta i SAS Plus fast i en äldre kabin. Tror att jag aldrig har sett en så pass trång och gammaldags business class någonsin. Känns nästan som economy.
Delar din hållning. Fick samma känsla en gång för rätt många år sen när jag blev ombokad från SAS Business Cph-Ord till Lufthansa Business via Frankfurt. En känsla av att ha bytt ner mig, även om jag borde varit nöjd över att för första gången få testa deras C. Svårt att sätta ord på, men lite av en buss-känsla, ngn slags känsla av att inte bli individuellt sedd, utan som en anonym grupp. Självklart god mat, men väldigt standardiserat och utdelat snarare än presenterat med omsorg. Economy plus plus?
 
Tack!

Fördelen med att jag blev ombokad till Lufthansa är att jag kunde avnjuta United Polaris Lounge i lugn och ro, eftersom avgången är i terminal 1. Och så ersättningen på 600 euros såklart.

Men nu när jag sitter i sätet i Lufthansa business class får jag en känsla av att sitta i SAS Plus fast i en äldre kabin. Tror att jag aldrig har sett en så pass trång och gammaldags business class någonsin. Känns nästan som economy.
Kan väl enbart instämma i att SAS business är en bättre produkt. Bättre säte, alltid aisle access, bättre mat och i de flesta fall bättre service. Med Lufthansa vet man dock Vad man får. Inget spektakulärt men nivån hålls medelhög rakt igenom. Lufthansa Senator lounge är också bra mycket bättre än SAS lounger.

Om jag kan väljer jag dock helst United Polaris Business eller SAS Business över atlanten.
 

pycko

Medlem
AD1F2BF9-2DA4-448B-B76B-605B4329017F.jpeg

Är den på väg för service eller skall den lämnas tillbaka?
 
Toppen