Senaste nytt

Inofficiell BC träff 12 Mars på SK6953 / SK6954

Hej alla,

även jag bokade på denna galna resa idag. Är EBD så kan gästa i Lounge och givetvis vara behjälplig med "Fika" ombord. Är det någon som vill gästa in mig hos Pontus innan avgång så tas det mycket tacksamt emot.

Får se om jag bokade sista biljetten i Go från Austin till det facila priset av 795 pix, vid bokning så visade sajten endast 1 plats kvar, när jag tittar på SAS nu så verkar det bara finnas Plus och Business kvar på hemresan och rejält prissatta. Dock finns det 5 platser kvar i Go att boka för poäng (dock inga Plus/C).

Enligt Expert Flyer så skall det dock finnas några bokningsklasser öppna i Go fortfarande. Blir spännande att se prissättningen om de släpper fler platser i Go.

Och detta måste vara första gången som jag inte hoppas på en CU.

Hej alla,

även jag bokade på denna galna resa idag. Är EBD så kan gästa i Lounge och givetvis vara behjälplig med "Fika" ombord. Är det någon som vill gästa in mig hos Pontus innan avgång så tas det mycket tacksamt emot.

Får se om jag bokade sista biljetten i Go från Austin till det facila priset av 795 pix, vid bokning så visade sajten endast 1 plats kvar, när jag tittar på SAS nu så verkar det bara finnas Plus och Business kvar på hemresan och rejält prissatta. Dock finns det 5 platser kvar i Go att boka för poäng (dock inga Plus/C).

Enligt Expert Flyer så skall det dock finnas några bokningsklasser öppna i Go fortfarande. Blir spännande att se prissättningen om de släpper fler platser i Go.

Och detta måste vara första gången som jag inte hoppas på en CU.
Kul! Vi kanske kunde få en seat planning upgrade så jag kan ändra min plats vid behov. :)

En nyfiken fundering. Låt oss ponera att det mesta ”fikat” har tagit slut när ni har kommit halvvägs över Atlanten.
Är det en grund för klagomål och kunna ”kräva” någon slags kompensation?

Det blir medhavd matsäck alltså. Ännu ett moment i Austin alltså, att köpa med mer fika.....

Då börjar de ju på nya vagnar, så då börjar man ju om från början igen. Min upplevelse är också att alkoholkonsumtionen brukar avta ganska snart efter middagen på flygen från USA till Skandinavien. Men får väl reservera mig för att jag inte rest med BC förut...

En nyfiken fundering. Låt oss ponera att det mesta ”fikat” har tagit slut när ni har kommit halvvägs över Atlanten.

Har varit med om att det tagit slut på en mängd olika bolag inklusive LH och AF, dock aldrig SAS eller Finnair lustigt nog. Tror möjligtvis att de skulle ge ersättning till någon i C eller Plus, men knappast till dem med Go-biljetter. Att man har saker till försäljning innebär ju inte att det finns obegränsat.

Samt att jag noterat, att när det är "slut" så kan man fråga någon annan i personalen, och då går det plötsligt att ordna...

Kompensation för att man inte får köpa dryck ombord?
Även om det ingår för Diamond så tycker jag det skulle vara oerhört magstarkt att vilja ha kompensation för något sådant. Självklart kan man framföra synpunkten till SAS att de lastat för lite så de vet om problemet, men att kräva kompensation för det låter rätt "lågt" enligt mig. Det är ingen rättighet att få köpa dryck ombord och personalen kan ju alltid hävda att man druckit för mycket, de har rätt att sluta servera alkohol om det behövs.

Toppen