Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

Detta märkliga JetTime fenomen inträffade väldigt ofta mellan ARN-KLR-ARN i vintras och under våren.. en lite chokladbit i grönt papper till alla i GO men för oss i PLUS var det full service som vanligt.

ärade BC, jag är tillbaka.

Första dagen tillbaka i luften!
Solen sken, fåglarna kvittrade, dimman låg som skogskvitten över fälten....ehm...ja vad fan vet jag.

Oy-jzv fick äran att ta mig till jobbet idag. En flygning som skulle sätta ribban för resten av hösten så klart!

Väl ombord, fullsatt till sista stol. 4 på standby och ett härligt klingande Dänskt välkommnande bjöds på.
Efter att ha funnit mig till ro på min kära 18c väcks jag ur min rosenskimrande dagdröm av att Herren framför mig tycker det är dags att sträcka på sig. Han lyfter sin bakdel ur sätet, tar spjärn med fötterna mot golvet och trycker allt vad han kan mot ryggstödet. Mmmmm. Konsekvensen? Mina knän som redan tar emot sätesryggen krossas och mina lårben blir ca 2cm kortare. Härligt att vara tillbaka i premium Economy!
Efter nått utrop om att vi kanske ska få åka snart, mitt otränade semesteröra har lite svårt med dialekten(!), så sjunker jag än en gång in i mina egna tankar.

Starten går bra, härligt att flyga flygplan igen....
Efter en snabb stegring släcks skyltarna och ännu ett mkt informativt utrop görs, nått om kaffe tror jag. Åh så härligt!
Vagnen fattas dock när cc kommer skuttande ned för gången, likt Rödluvan med sin korg fylld av godsaker. Åh Anton bergs mintchoklad! Det som är det bästa jag vet kl 06:50 på morgonen...
Jag börjar ana oråd dock...choklad så här tidigt är aldrig ett bra tecken.
Kort efter Rödluvan studsat vidare ned för gången, med sina små skogsdjur i släptåg, kommer så vagnen.
Nu ska det bli gott med frukost........
Nehepp, ingen frukost.... Den finns inte lastad, jahopp

Kaffe, smoothie och en halvtkrossad Wasa husman senare landar vi i glitter och fanfarer på Arn, gate 36 bjuder oss välkomna och en Orch ropar i högtalarna att vinär välkomna tillbaka snart igen.

Snipp snapp snut, så var sagan slut....tills klockan 18:00 ikväll

ÄNTLIGEN!

För er som undrade hur min hemresa från härliga Gotland gick kan jag meddela att även den resan eventuellt kommer gå till historien,
Samma fågel OY-JZY tog mig tillbaka,

Helsvensk besättning, Kaffe/Te/Vatten + choklad till oss i Go,
Muffin till killen i Plus.
En av medresenärerna i Go fick en flaska vin så jag misstänker att han är EBD!
En annan försökte sig på en Cola Zero men fick till svar att det inte var någon försäljning i Go!

Toppen