Vel, kan jeg få komme med en rapport fra Norge? Jeg har flydd jettime to ganger i Norge denne sommeren. TOS-BOO i Juli, og senest BOO-TOS i dag, begge med Jettime. Begge turene i PLUS.
OY-JZU og OY-JZW har vært maskinene jeg har flydd med. Begge med SAS-livery.
*Flyene har hatt blå skinnseter innvendig. Forskjell i interør på JZU og JZW, JZU har mer moderne interiør, men ingen tøyseter allikevel.
*Flyene har vært i prikkfri stand, de er til og med vanvittig rene på gulvet. Renere enn et gjennomsnittlig Boeing 737-flyg hos Lufthansa, SAS, Norwegian og andre.
*En hyggelig dansk besetning har vært tilstede på alle flyvningene. Dertil veldig humorfylte siden de på dagens flyvning Bodø-Tromsø klarte å si vi skulle til Bodø

Alle i flyet lo og det ble en enda mer morsom stemning når den danske jenta skulle presentere flytiden på 48minutter. På norsk-dansk
*Det er mye barnefamilier og "UM" (unaccompanied minors) som reiser på sommeren, og besetningen har alltid flyttet på mødre med små barn / barn slik at de får egne rader hvis det har vært plass.
*Vann ble gitt til en familie som spurte i GO.
*Besetningen har vært hjelpsom med baggasje. Jeg plagdes med å få plass til en ryggsekk i overhead bin (de er mindre på ATR72 enn B737). Da kom en flyvert og hjalp meg, smilende og helt uoppfordret.
*Kaffe og te har blitt servert til alle på alle flyvningene
*Full servering for PLUS-pax, jeg har fått cola, muffins, potetgull, sjokolade, smoothies og kaffe. PLUS pax først, med spørsmål to ganger på en 50 minutters tur om man ønsket noe mer.
*Vi landet 10 minutter før rutetid i dag. Vi landet på rutetid i forrige måned.
*God informasjon fra cockpit crew begge ganger underveis. Turbulensinfo informerte de om, veldig verdsatt!
Noen bilder:
OY-JZU parkert i Bodø.
Kabin OY-JZW
Kabin OY-JZU
God beinplass i begge kabiner, her representert av JZU.
Merk hvor rent det er på gulvet.
Beinplass og rent gulv på JZW.
Kaffe ombord.
Skål alle grinebitere