Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

Vi kom iväg lite sent från Arlanda pga många starter och var inte i luften förrän 16.44, kabinen noterade även 2015 års värmerekord i Sverige. Bedömt 30 grader innan ventilationen kom igång!
Kort efter start och en nätt vänstersväng efter start 19R så händer något väldigt oväntat.

En servingsvagn dyker upp!!
Världen stannade upp och förväntansfulla pax vaknade till ur diverse dvalor och tittade upp från sina tidningar,
Man kunde ta på stämningen.
Det var många nyfikna och förväntansfulla blickar kan jag lova!

Vad jag kunde se var det fullt sortiment med smoothies och grejer och det viktigaste nämligen kaffe! Det svarta guldet!

Kaffe m mjölk, chokladbit och vatten serverades snabbt till mig, Fanns även te för såna som ville ha det..

Fikasugen som jag var frågade jag(jag vet- snacka om att utmana ödet) efter en Mikeller..
Återigen stannade världen upp.
Den småländska värdinnan tittade konstigt på mig och undrade vad det var som den exotiske norrländska passageraren frågat efter.
Efter att ha rett ut spörsmålet med lite stöttning från den danske kollegan fick jag höra att det inte är någon försäljning alls pga kort flygtid.
Jag såg tyvärr inte vad killen i plus beställde :(

Misstänker att maskinen gick utrikes föregående flygning då ankommande pax bussades från terminal 4 och därför hade catering.

Men jag njöt av fulla drag av kaffet och musik i mina lurar!
4671317cb072bedd2beb953adc970b49.jpg

17.23 landade vi halvmjukt bana 03 i Visby dvs ungefär 15 minuter sena vid gate.

För att summera flygningen är jag nästan i chock.
Inga handbagage i mittgången, kaffe och ingen tejp i kabinen var helt klart positivt :)

Nu väntar en lugn helg!
Återresan sker på söndag(också med SAS/jettime)

/flygande reporter henke12

Vel, kan jeg få komme med en rapport fra Norge? Jeg har flydd jettime to ganger i Norge denne sommeren. TOS-BOO i Juli, og senest BOO-TOS i dag, begge med Jettime. Begge turene i PLUS.
OY-JZU og OY-JZW har vært maskinene jeg har flydd med. Begge med SAS-livery.

*Flyene har hatt blå skinnseter innvendig. Forskjell i interør på JZU og JZW, JZU har mer moderne interiør, men ingen tøyseter allikevel.
*Flyene har vært i prikkfri stand, de er til og med vanvittig rene på gulvet. Renere enn et gjennomsnittlig Boeing 737-flyg hos Lufthansa, SAS, Norwegian og andre.
*En hyggelig dansk besetning har vært tilstede på alle flyvningene. Dertil veldig humorfylte siden de på dagens flyvning Bodø-Tromsø klarte å si vi skulle til Bodø :D Alle i flyet lo og det ble en enda mer morsom stemning når den danske jenta skulle presentere flytiden på 48minutter. På norsk-dansk ;)
*Det er mye barnefamilier og "UM" (unaccompanied minors) som reiser på sommeren, og besetningen har alltid flyttet på mødre med små barn / barn slik at de får egne rader hvis det har vært plass.
*Vann ble gitt til en familie som spurte i GO.
*Besetningen har vært hjelpsom med baggasje. Jeg plagdes med å få plass til en ryggsekk i overhead bin (de er mindre på ATR72 enn B737). Da kom en flyvert og hjalp meg, smilende og helt uoppfordret.
*Kaffe og te har blitt servert til alle på alle flyvningene
*Full servering for PLUS-pax, jeg har fått cola, muffins, potetgull, sjokolade, smoothies og kaffe. PLUS pax først, med spørsmål to ganger på en 50 minutters tur om man ønsket noe mer.
*Vi landet 10 minutter før rutetid i dag. Vi landet på rutetid i forrige måned.
*God informasjon fra cockpit crew begge ganger underveis. Turbulensinfo informerte de om, veldig verdsatt!

Noen bilder:

20345702275_582fe92bd8_c.jpg

OY-JZU parkert i Bodø.

20345577835_c9862e172c_c.jpg

Kabin OY-JZW

20322874446_b4470f407e_c.jpg

Kabin OY-JZU

20161066020_d08ae79521_c.jpg

God beinplass i begge kabiner, her representert av JZU.
Merk hvor rent det er på gulvet.

20319307646_8172704317_c.jpg

Beinplass og rent gulv på JZW.

20337073052_2ddbff8b4e_c.jpg

Kaffe ombord.

20319298086_dac6654008_c.jpg

Skål alle grinebitere ;)

Toppen