Är det flygplatsrestaurangen i Visby som har hand om cateringen till SAS? Det är väl nya ägare där nu sedan november, i alla fall kallar de sig för "Nya Flygrestaurangen".
Då tycker jag Gotlandsflyg sköter det bättre. Det är Eskelunds Bageri som sköter deras catering. Väldigt fräscht när jag åkte med dem senaste gångerna i sommar.
Tack för alla värmande ord, jag är rörd likt en droppe utanför mitt flygplansfönster!
@Jacob det stämmer, SAS beslöt efter totalt haveri under hösten med tidigare ägaren ("gamla" flygplatsrestaurangen) att skriva avtal med "nya flygplatsrestaurangen" när den väl öppnade i November. Under de dryga 6 veckorna det tog att justera ägandet så serverades ingen frukost alls.
Gällande kvaliteten på det som levererades under sista månaderna i 2014 har jag redan visat i tråden om "SAS det här gjorde ni inte så bra". Torra the-kakor med smör, stelt bröd etc etc.
Under våren så har det hållt hygglig standard, eller ja iaf konsekvens. Det har varit vitt eller brunt baguett-liknande bröd med olika former av pålägg.
Största problemet har väl varit då att de gör mackorna kvällen (eller fredagen) innan servering. Lägger man då Gurka på mackan eller tomat kommer brödet bli deg och inte bröd. Men vi har en kontinuerlig dialog med försäljningschefen för linjen och han får info varje gång vi noterar felaktigheter.
Gällande Gotlandsflyg så har du delvis rätt. Det är Eskelunds bröd. Eskelunds är för de som inte vet ett lokalt bageri på Gotland som producerar bröd precis som Pågen egentligen, men lokalt. Sen produceras mackorna av en restaurang som heter Rindi. Dessa görs på morgonen innan flighterna och levereras till flygplatsen direkt efter produktion. Sen lastas de av CC på planen. En helt annan kvalitet absolut!
Vi, pendlarna, har faktiskt presenterat lösningar på SAS leveransproblematik. Vi har till och med haft diskussion med flygplatschefen på Visby om hur förvaring kan lösas samt med ground crew om möjligheterna för distribution. Men dessvärre har SAS inte gjort annat än tackat för förslagen.
Men Limpmacka som är så gott!