Senaste nytt

Hyrbilspriserna har skenat i LA jmf Avis direkt mot Holidayautos

Jag bokade 14 dagar hos Budget via SAS den 7/1-21/1, kostade ca 10k midsize SUV. Hittade inget bättre pris tyvärr, men fick uppgradering till ”standard SUV” på gott och ont - djävlar vad den slukar soppa. Känns som att man knappt hunnit starta bilen innan den är nere på halvtank.

EDIT: Hämtade upp vid EWR och lämnar vid MIA. Kanske delvis förklarar högre prisbild.

Jag bokade 14 dagar hos Budget via SAS den 7/1-21/1, kostade ca 10k midsize SUV. Hittade inget bättre pris tyvärr, men fick uppgradering till ”standard SUV” på gott och ont - djävlar vad den slukar soppa. Känns som att man knappt hunnit starta bilen innan den är nere på halvtank.

EDIT: Hämtade upp vid EWR och lämnar vid MIA. Kanske delvis förklarar högre prisbild.
Lämna i annan delstat innebär ofta omkring 300$ i avgift för envägshyra.

Tur för dig att det inte är svenska bränslepriser :p

Väldiga prisskillnader nu jämfört med för någon månad sedan.
Då skulle AVIS ha ca 11-12.000 för en Mustang cab 8 dagar i California i slutet av februari.
Bokade om bil i helgen, och nu var priset 3.500:-

Två datapunkter.

Avis San Francisco -> Los Angeles. April 2022. 8 dagar. Klass H (Chrysler 300). 679 USD.
Avis Boston -> New York. Mars 2022. 2 dagar. Klass F (Mazda CX-5). 229 USD (varav 50 USD one-way fee).

Slutsats: det är bättre, men inte som förut.

Detta är inte LAX utan mer generellt:
Jag har provat med de AWD, CDP, BCD etc. som står på baksidan av Diamondkortet men jag får inga fantastiska priser, de jag får från mina vanliga konton hos ex. Hertz, AVIS och SIXT ger mig bättre rate, även jämfört när jag söker från SAS sida. Gör jag något fel?

Detta är inte LAX utan mer generellt:
Jag har provat med de AWD, CDP, BCD etc. som står på baksidan av Diamondkortet men jag får inga fantastiska priser, de jag får från mina vanliga konton hos ex. Hertz, AVIS och SIXT ger mig bättre rate, även jämfört när jag söker från SAS sida. Gör jag något fel?
Jämför du äpplen och päron? I SAS-raten ingår självriskeliminering, uppgradering och en extraförare i USA.

@GOTBound tips är att söka på upphämtning inne i SF och inte bara på SFO (via sascars). Har hittat bra eller åtminstone bätte pris på så sätt. Sedan varierar priserna väldigt mycket.

Jämför du äpplen och päron? I SAS-raten ingår självriskeliminering, uppgradering och en extraförare i USA.
I detta fall äpplen och äpplen SAS hemsida vs. SIXT appen.
EDIT: vad jag kan läsa mig till är båda rena bokningar med enbart bil och inget extra.
Diamond är aktiverat på SAS hemsidan.
70F5E120-CB51-41AF-9425-203EF30C46A2.jpeg
2468DC07-3169-47B4-9312-6E40E4224269.jpeg
0F22D030-DFD6-445B-8892-9B2FABCF5ADB.jpeg
F8FA3FB7-0649-4DDE-8D62-8F2A0F87B797.jpeg

Toppen