Jag hyrde 10 dagar för 3500 for en bil i storlek "stor" i San Francisco nyligen. Priserna ändrades mycket sista månaderna så det kan absolut vara så att det blir billigare närmare hyrdatum, men det beror nog mycket på bokningsläge också, speciellt då februari inte direkt är högsäsong.Rebel skrev:Jag behöver hyra bil i San Fransico i ca två månader, Juni till August.Jag är dålig på vad hyrbilar kostar i Usa. Avis vill ha ca 40 000 och jämförelse sidorna något mindreFinns det ett bättre alternativ???Klicka för att utvidga...
Ska man hyra bil länge så kan det vara bra att ta kontakt direkt med stationen snarare än att gå via centrala bokningen.Rebel skrev:Jag behöver hyra bil i San Fransico i ca två månader, Juni till August.Jag är dålig på vad hyrbilar kostar i Usa. Avis vill ha ca 40 000 och jämförelse sidorna något mindreFinns det ett bättre alternativ???Klicka för att utvidga...
Även dom stora kedjorna som avis och hertz??fcx skrev:Ska man hyra bil länge så kan det vara bra att ta kontakt direkt med stationen snarare än att gå via centrala bokningen.Klicka för att utvidga...
Jag har tittar runt och det skiljer inte mycket, max en femhundring.jonten skrev:Kolla olika stationer, tex brukar flygplatser vara dyrareKlicka för att utvidga...
Ja. Det gäller åtminstone här hemma där det är franchise. Men det är det ju ofta där också. Det är inte garanterar bättre men det är värt att fråga, för ofta kan man få en deal.Rebel skrev:Även dom stora kedjorna som avis och hertz??Klicka för att utvidga...
Rebel skrev:Även dom stora kedjorna som avis och hertz??Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Ja. Det gäller åtminstone här hemma där det är franchise. Men det är det ju ofta där också. Det är inte garanterar bättre men det är värt att fråga, för ofta kan man få en deal.Klicka för att utvidga...
Rebel skrev:Jag behöver hyra bil i San Fransico i ca två månader, Juni till August.Jag är dålig på vad hyrbilar kostar i Usa. Avis vill ha ca 40 000 och jämförelse sidorna något mindreFinns det ett bättre alternativ???Klicka för att utvidga...
3500 SEK för 10 dagar?palmen skrev:Jag hyrde 10 dagar för 3500 for en bil i storlek "stor" i San Francisco nyligen. Priserna ändrades mycket sista månaderna så det kan absolut vara så att det blir billigare närmare hyrdatum, men det beror nog mycket på bokningsläge också, speciellt då februari inte direkt är högsäsong.Klicka för att utvidga...
JaRimaZ skrev:3500 SEK för 10 dagar?Klicka för att utvidga...
De pushar det ganska hårt i appen också. Glöm inte att registrera dig för Hiltonpoäng. Efter 173 hyror kan du få en gratisnatt på ett flygplatshotell.Cristoffer Cedergren skrev:Lyft har börjat med hyrbilar och man får $30 i rabatt på första hyran, vilket gav mig priset $48 för en Compact Hybrid-bil under ett dygn här i LA. Hälften mot vad Avis vill ha. Vi får se hur det funkar.Klicka för att utvidga...
Done! //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.pngfcx skrev:De pushar det ganska hårt i appen också. Glöm inte att registrera dig för Hiltonpoäng. Efter 173 hyror kan du få en gratisnatt på ett flygplatshotell.Klicka för att utvidga...
Sixt via Lyft vill ha ca $800 för 10 dagar i Miami, men man kan inte boka så långt fram som sep.RimaZ skrev:Vansinnespriserna kvarstår.. Drygt 30k för en mellanstor suv 14 dagar via Hertz och runt 19k från Avis (Hämta IAD, lämna MIA. Dock ingen större skillnad om man lämnar tillbaka på IAD igen). Detta oavsett om jag kollar maj/juni eller september.. Inte så kul att bränna resbudgeten på en hyrbil..Någon som skulle vilja göra en sökning på 23/9-6/10 IAD-MIA hos de olika hyrfirmorna för att se vad ni får för priser på en mellanstor SUV?Klicka för att utvidga...