Homer
Medlem
ag fick bäst rate på Avis med Flying Blues kod för Gold. Fråga inte varför,
ologiskt..
Varför skulle det vara det?
ag fick bäst rate på Avis med Flying Blues kod för Gold. Fråga inte varför,
ologiskt..
I detta fall äpplen och äpplen SAS hemsida vs. SIXT appen.
EDIT: vad jag kan läsa mig till är båda rena bokningar med enbart bil och inget extra.
Diamond är aktiverat på SAS hemsidan.
Visa bifogad bild 125489 Visa bifogad bild 125486 Visa bifogad bild 125487 Visa bifogad bild 125488
Du har en poäng, dock vill jag ha extra grädde och extra strössel på toppen när det lockas med Få exklusiva rabatter på hyrbilar och tjäna EuroBonus-poängOm allt annat är likadant så får du alltså via SAS bokningssida $3 lägre pris och 500 Eurobonuspoäng, så?
(Väldigt länge sedan jag hyrde från SAS, men jag minns att de hade rabattkoder men det fanns ingen möjlighet att
lägga in dem på Sixt hemsida.
Sixt-bilhyra: Hur bokar jag på nätet med Eurobonus-rabatten? | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor )
Tack för tipsen.GotBound - ledsen såg nu att du tänkt att åka till Miami och inte San Francisco.
När jag söker på upphämtning i Miami stad (Miami, FL) och retur på MIA hittar jag lägre priser än upphämtning på MIA. Se bara till att det aktuella kontoret är öppet exvis gm google sökning, kontakt edyl.
Även om jag förstår charmen med att hyra en pickup, vill jag bara ge en vänlig heads-up om att det är officiell orkansäsong (dvs en och annan högst tillfällig regnskur) fram till 1 december i Miami så om ni har tänkt att ha bagaget i det öppna utrymmet kan det bli ganska blött. Ett annat tips är att ta med bagageremmar
Eftersom det är ett bra tag kvar till er resa skulle jag boka något nu med gratis avbokning. Ser att exvis Hertz inte lagt ut några priser (eller så har de höga priser).
Vi valde uthämtning i Doral (västra Miami) via Hertz. Bokat på Hertz hemsida och val om att få EBB poäng istället för Hertz poäng. Enda kruxet är att man måste ringa ett par dagar innan och bestämma upphämtning med kontoret då de inte har oändligt med bilar på plats, men det funkade finemang (upgrade till Chev. Suburban)
Ytterligare ett tips om ni hyr på flygplatsen och vill spara tid - hyr via någon av firmorna som erbjuder upphämtning direkt i garaget som exvis Avis eller Hertz. Då slipper ni köa utan kan bara gå till er bil, och ev. välja en annan i raden "Gold" eller motsvarande hos Avis. Har inte hyrt via Sixt på MIA så kan inte uttala mig om hur de gör men Budget hade extremt lång kö (över 1 tim). Hertz, Avis och även Alamo har fungerat klockrent på MIA hos oss tidigare besök.
OT: Fö var det en otroligt stor mängd med hyrbilar i Miami och Orlando med reg.plåtar från Kalifornien så firmorna verkar ta in från andra stater efter behov.
Jag har hittat bra priser fr. SIXt och National inne i San Francisco (Fishermans Wharf) 14 dagar i juli och en BMW 4 Serie Cupé alt. En BMW 3 Serie.
(Eller motsv.) runt 12-14 k för 14 dagar i juli. Hur säker kan man vara på att det verkligen är en BMW? vad betyder motsv. någon som har erfarenhet av hur troligt att man får en europeisk bil motsv BMW och inte någon jänkare…?
Du får en bil med samma acriss code, BMW är ett av flera alternativ.
How to read ACRISS codes for car rentals
SIXT US fleet *
konkreta exempel här
Sixt US Fleet List - FlyerTalk Forums
Som framgår av ovanstående* om du i stället hyr 8-serien coupe el. convertible så är du garanterad en sådan.