Senaste nytt

Hyr från Hertz tjäna 5.000 poäng och chans att vinna 25.000

Jag fick också bara 500 poäng, trots att det i bokningsmejlet så fint står:
"CDP-namn: SAS EUROBONUS SRC NO (=736686 reds. anm.)
Kampanjkod: Kampanjkod PC 203592 kommer att adderas vid hyrestillfället
RQ: PPP
Optional Information Priskod: : WOWHSE"

På faktura/hyresavtal står det sedan ingen PC, och CDP har ändrats till 824400!
Kan tillägga att jag så gott som alltid hämtar bilen utanför kontorstid, i självbetjäningsautomat. Vet inte om dessa är extra benägna att göra fel.
 
Jag fick också bara 500 poäng, trots att det i bokningsmejlet så fint står:
"CDP-namn: SAS EUROBONUS SRC NO (=736686 reds. anm.)
Kampanjkod: Kampanjkod PC 203592 kommer att adderas vid hyrestillfället
RQ: PPP
Optional Information Priskod: : WOWHSE"

På faktura/hyresavtal står det sedan ingen PC, och CDP har ändrats till 824400!
Kan tillägga att jag så gott som alltid hämtar bilen utanför kontorstid, i självbetjäningsautomat. Vet inte om dessa är extra benägna att göra fel.
Samma som för mig. Bara att mejla och klaga!
 
Jag fick också bara 500 poäng, trots att det i bokningsmejlet så fint står:
"CDP-namn: SAS EUROBONUS SRC NO (=736686 reds. anm.)
Kampanjkod: Kampanjkod PC 203592 kommer att adderas vid hyrestillfället
RQ: PPP
Optional Information Priskod: : WOWHSE"

På faktura/hyresavtal står det sedan ingen PC, och CDP har ändrats till 824400!
Kan tillägga att jag så gott som alltid hämtar bilen utanför kontorstid, i självbetjäningsautomat. Vet inte om dessa är extra benägna att göra fel.

824400 är den vanliga rabattkoden för Eurobonus silver.
SAS
 
SAS
Ett dygn senare och fortfarande:

NIX220-198-ERR-80187-38 - Vi har för tillfället tekniska problem med dessa erbjudanden, försök igen senare. [NIX220]

Har för många nappat och det börjar bli dyrt för dem? =}


Nu har felmed ändrats till
  • Ditt erbjudande är inte längre giltigt, välj från ett av våra aktuella erbjudanden nedan. [NIX218] :rolleyes:

(De norska och danska sidorna fungerar dock)
 
Japp, har använt den vid andra bokningar - men definitivt inte denna. Märkligt att den ligger "sparad" när jag verkligen fyllt i rätt kod manuellt.

Har du använt ett gold plus rewards konto när du bokat?
Om det är sparat där kan det vara förklaringen.

(typiskt fel med Avis, går inte att ha en annan rabattkod i Prefereradprofilen
de skriver de numera ut i reglerna för poängerbjudanden)
 
Last edited:
Har du använt ett gold plus rewards konto när du bokat?
Om det är sparat där kan det vara förklaringen.

(typiskt fel med Avis, går inte att ha en annan rabattkod i Prefereradprofilen
de skriver de numera ut i reglerna för poängerbjudanden)

Jo jag använde mitt rewardskonto när jag bokade, hittade endast detta när det gällde CDP:
Sammanfattning av profil
1. Personlig information
Corporate Discount Programs (Avtalspriser)

Inget CDP (avtalspris) är angivet

Så borde inte vara något problem. Mitt EB-nummer är ifyllt längre ned, dock utan prefix för status.
 
Hertz gav med sig enkelt denna gång. Hoppas poängen kommer in snart!

Dear Samosaguas,

Thank you for contacting us. I appreciate the opportunity to review your concerns.

I have processed the manual frequent traveler credit as you requested. Please allow 4-6 weeks from this date for SAS to have time to post the miles/points/credit to your account. When posted, it should show up on your statement listed by the rental pick-up date.

We appreciate your business and look forward to serving your future car rental needs.

Yours sincerely,

Brenda

Det tog cirka en vecka, men nu fick även jag samma svar av Brenda. Är det bara en person som jobbar där tro? ;-)
Rätt snabbt jobbat i så fall, med tanke på hur många ärenden det lär finnas. Systemöverföringen till SAS på 4-6 veckor är dock oförståeligt långsam.
 
Sådär. 8 bokningar ändrade till kampanjen. Fick på totalen lägre pris än jobbets CDP jag använder. Återstår att se om de med denna kampanj-CDP behandlar mig annorlunda: fått 14 av 14 bokningar hittills uppgraderade :). Nu upp till bevis om det är CDP eller min charm som gett mig den förmånen
 
Jag har ett Rewards konto som jag inte använt när jag bokat
de senaste 2 gångerna, trots detta har hyrorna registrerats på kontot (!)
Hur? genom e-post adressen? körkortsnummret?
Inte så märkligt att CDP/PC man använt tidigare kan hamna i nya bokningar
när de hämtar information på de sättet.
 
Toppen