agehall
Medlem
Jag förstår inte hur du resonerar. Det blir inte svårare att göra av med poäng bara för att du inte når EBG - snarare får lättare att göra av med dem eftersom vissa rabatter faller bort.Det är lite trist att det blir på det här viset för jag har en hel del Miles & More-miles och Eurobonuspoäng som nu kommer att bli ännu svårare att göra av med eftersom jag blir tvungen att flyga på fler revenue-biljetter och färre bonusbiljetter och revenue-biljetterna kommer inte att gå att uppgradera för mina miles.
Jo, men om du är ute efter att maximera på något sätt och flyger så vore det ganska amatörmässigt. Flyger du ARN-HEL-LHR-ORD-BOS-NYC tex får du (40+80+140+40+40)*2 = 680TP. Om man maximerar ännu mer och flyger till västkusten eller Hawaii så får du ännu mer. Så även om man numera bara får TP för business i USA, så är det fortfarande fullt möjligt att få bortåt 1000TP/resa.For å få BA gull må du ha 1500TP. En reise fra ARN-LHR-JFK i C gir deg 40+140TP. Legg til en connection i USA så er det 40 til. Fly via HEL så er der 80TP til. Dette blir da maks 300TP en vei eller 600TP t/r. Da er det ikke nok med 2 turer til USA for å få gull.