intressenten
New member
Blir att boka om från light till go, når EBG på både poäng och legs utan större problem intra-europa men vill ha 1 K poäng på min resa så man får lite poäng.
Just BAEC har nog faktiskt varit enklare. Numera krävs det väl typ två resor i business till USA för att få Gold?pqvst skrev:När man börjar jämföra med andra bonusprogram (t.ex. Lufthansa M&M eller BAEC) så inser man hur enkelt det har varit och fortfarande är att få status med SAS EuroBonus.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Just BAEC har nog faktiskt varit enklare. Numera krävs det väl typ två resor i business till USA för att få Gold?Klicka för att utvidga...
Är i samma sits, så kan ju finnas ett värde i att hålla sig till nuvarande plan och EB ett tag till, vilket jag tänkte göra. Sen vet man ju iofs inte om lifetime också stryker på foten vid senare tillfälle... Låt oss hoppas det stannar.jumbooze skrev:...jag har tre år kvar till Lifetime om jag räknat rätt så det gäller ju att hålla ångan uppeKlicka för att utvidga...
For å få BA gull må du ha 1500TP. En reise fra ARN-LHR-JFK i C gir deg 40+140TP. Legg til en connection i USA så er det 40 til. Fly via HEL så er der 80TP til. Dette blir da maks 300TP en vei eller 600TP t/r. Da er det ikke nok med 2 turer til USA for å få gull.agehall skrev:Just BAEC har nog faktiskt varit enklare. Numera krävs det väl typ två resor i business till USA för att få Gold?Klicka för att utvidga...
Ett tips är att inte prata om detta för mycket, ju mer man uppmärksammar sweetspots desto större chans att någon ändrar dom.Budgetresenär skrev:Jag reser endast privat och har bokat en SAS Go Light longhaul för att jag ville dra in ca 10000 Aegean Miles+Bonus miles under nästa kvalificeringsår för att förnya mitt Aegean Miles+Bonus guldkort. Jag är 100% säker på att intjäningen på SAS-flyg till Aegean Miles+Bonus kommer att försämras innan dess. På den aktuella longhaul-resan kommer jag att Plusgrada till både plus och businessclass. Om Plusgrade inte går igenom kommer jag att få förnya guldkortet genom att flyga med United, Air Canada eller Avianca istället. Det är lite trist att det blir på det här viset för jag har en hel del Miles & More-miles och Eurobonuspoäng som nu kommer att bli ännu svårare att göra av med eftersom jag blir tvungen att flyga på fler revenue-biljetter och färre bonusbiljetter och revenue-biljetterna kommer inte att gå att uppgradera för mina miles. Eventuellt blir jag tvungen att göra av med Eurobonuspoängen på en SAS bästa tillgång, men där kan man vekligen snacka om poängförstöring...Klicka för att utvidga...
På riktigt bra kampanjer har man kunnat åka så här på en resa till Las Vegas för ca 15k SEK.TravelmanBiz skrev:SAS er vel nå et av få flyselskap der man egentlig ikke trenger å fly med i det hele tatt for å få Gull? Her i Norge har vi SAS Amex Elite som kommer snart med 20k grunnpoeng i Eurobonus. I tillegg har vi SEB MC som gir 12k poeng i løpet av et år. Og nå er det snakk om at kanskje DNB MC kommer med et kort som gir 20k grunnpoeng også. Dette blir da 52.000 grunnpoeng i året. Total kostnad 6700NOK.Da foretrekker jeg heller løsningen til f. eks BA der man må faktisk fly med dem for å få status. I tillegg har de regel om kun 1 gjest når man har gullkort, dette reduserer antall gjester i loungene.Klicka för att utvidga...
Ja, det stemmer. Jeg gjorde dette i mars selv og betalte 16.000 NOK for 8 flighter til LAS med transcon F. Fikk 1020TP. Men nå er F muligheten stoppet dessverre. Så mindre TP.palmen skrev:På riktigt bra kampanjer har man kunnat åka så här på en resa till Las Vegas för ca 15k SEK.ARN-HEL-LHR-JFK-LAX-LASDetta ger då följande per väg (ja det gick att få in First på transkontinental på denna biljett)40+80+140+210+40=510TPTur och retur ger då lite över 1000TP och då räcker det med två tur och retur.Liknande deals har ibland funnits ännu billigare till Hawaii och då har man kunnat räkna in ytterligare 100TP per väg.Klicka för att utvidga...