Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Så.. 2022-06-11 kl 15:35 sitter på SK 1809 mot Palma, rad 9 av 10 PLUS rader. Fr parkering P57 till gate ca 15 min. Ordinarie (GO) köerna var långa vid T5 - F45 min enl Swedavia … men PLUS ca 5 min att lämna bagaget och 5 min att komma igenom priority securiry.

Tacksam för hjälp. Ska åka på en poängresa med stjärnalliansen och Austrian airlines från Arlanda till Wien t o r. Eurobonuspoäng. Business class. Ska inte checka in bagage.

Fråga 1. Resan finns i SASappen. Kan jag checka in online i appen på samma sätt som när man flyger med SAS? Hemresan via WAW. Först Austrian och sedan LOT till Arlanda. Tidsbesparande med boardingkortet klart i mobilen vid ankomst till flygplatsen.

Fråga 2. Funkar det att använda säkerhetskontrollen vid T4 på Arlanda när jag flyger Austrian airlines? Tänker gå nya länken airside bort till T5. Funkar fast track vid T4 för Austrian airlines? Åker business och har EBG och TGG.

Lite amatörfrågor kanske men brukar bara flyga SAS och THAI.

1 Du kommer inte kunna checka in i SAS appen, du checkar in i Austrian Appen brukar även fungera i LH appen
2 Ja på båda frågorna

Ha en trevlig resa och du glöm inte berätta hur resan är/blev!

Det finns inga amatör eller dumma frågor, bara dumma svar ibland.

Funkar Amex Platinum för fast track i T4 alltså? Såg att det bara är skyltat ”Ryanair fast track” och hittar ingen info i Amex kanaler om att de har fast track i T4.
Skulle inte lita på att Amex har uppdaterad info när de fortfarande skriver Stockholm Arlanda Terminal 5 (vid SAS-incheckningen), trots att det har funkat även i T5D närmast SkyCity väldigt länge.

Toppen