Vem handlar i taxfree på Arlanda? Det går inte att köpa vin/sprit när man flyger hem till CPH. Fyller alltid på när jag landar på CPH, antigen i stora eller vid bagagebanden.
Hej, flyger Croatia Airlines OU4487 på söndag från Arlanda till Split.
Igår väntade jag i 80min på att nå SAS kundservice för att fråga om att checka in bagaget går att göra kvällen innan.
Svaret blev: "Ring Croatia Airlines och fråga." :/
Jag ser på Swedavias hemsida att det är SAS som tar hand om baggagen och det står att check-in deskarna är 52-55.
Är det någon här som hunnit flyga den nya rutten som vet?
3h regeln, hur är den/ är den applicerbar i följande scenario:
Ankomst till ARN med incheckat bagage med ett flygbolag [låt oss säga Finnar] för att flyga vidare med ett annat flygbolag [låt oss säga SAS].
Tid mellan ankomst och avgångstid är 5h.
Efter att passageraren plockat upp sitt bagage och passerat tullfiltret, är det då möjligt att komma åt avgångshallen för att checka in sitt bagage och sedan vidare in till den sterila zonen eller stoppas passageraren i Swedavias fysiska 3h spärr på vägen till avgångshallen?
Det spelar väl ingen roll hur du har kommit till Arlanda? Alla sådana här "fiffiga gubben" resonemang leder bara till att man lurar sig själv. Är du utanför så är du utanför, helt oavsett hur du har kommit dit. Det är tillträde till check-in diskarna och säkerhetskontrollen som varit den trånga sektorn, där kommer du inte in med annat än att du är inom tre timmars gränsen.Efter att passageraren plockat upp sitt bagage och passerat tullfiltret, är det då möjligt att komma åt avgångshallen för att checka in sitt bagage och sedan vidare in till den sterila zonen eller stoppas passageraren i Swedavias fysiska 3h spärr på vägen till avgångshallen?
Nu väljer du att missuppfatta min fråga helt och hållet då det inte handlar om ”fiffiga gubben” öht.Det spelar väl ingen roll hur du har kommit till Arlanda? Alla sådana här "fiffiga gubben" resonemang leder bara till att man lurar sig själv. Är du utanför så är du utanför, helt oavsett hur du har kommit dit. Det är tillträde till check-in diskarna och säkerhetskontrollen som varit den trånga sektorn, där kommer du inte in med annat än att du är inom tre timmars gränsen.