Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Utan att tänka på evt kö på Arlanda bokade jag Ethiopian hem från Oslo på söndag. Dvs ankomst söndag kväll runt kl21 och ET = ankommande passkontroll. Kö där också eller är alla skriverier bara om avgångar?
Inte riktigt applicerbart kanske men åkte till Istanbul med Turkish i torsdags. Då var det en väldig kö till området där vid Gate 17 där planet skulle avgå. Men då hade de å andra sidan tryckt in Qatar, British Airways och en flight med Ryanair i samma gateområde och i hyfsad närtid också. 4 av 8(?) bås öppna. Så det beror nog som sagt på vilka plan som landar vid innan.

Någon som vet om det är möjligt att checka in bagage med LH-group kvällen innan? Eller är den möjligheten borttagen för att man inte kommer in på området?

Någon som vet om det är möjligt att checka in bagage med LH-group kvällen innan? Eller är den möjligheten borttagen för att man inte kommer in på området?

Borttagen. Vet flera som försökt på dagtid. Du kommer inte in oavsett hur det ser ut i terminalen. Men visst, kommer du dit kvällen in 22:30 så kanske det inte finns några vakter... och då kanske det funkar. Vet inte hur checkin personalen gör om någon dyker upp. De har ju inte behövt göra det på ett tag...

Ska åka med Qatar (I) söndag 10 juli kl 16. Min anslutningsbuss ska inkomma Arlanda exakt tre timmar innan. Tror ni att jag hinner checka in bagage etc? Eller ska jag satsa på att checka in online och bara åka med handbagage? Borde ju inte vara så många som ska checka in i Premium och sedan fast track på det? Ja, jag är nojig...

Inte direkt Arlandarelaterat, men norska VG har en snygg webbtjänst med väntetider och inställda flyg i Norge. I en del fall webcams som visar aktuellt köläge. Vem snickrar ihop en svensk motsvarighet?
Live: Følg flytrafikken i Norge og verden – VG
Intressant att säkerhetskontrollen i Norge uppenbarligen inte har fotoförbud som i Sverige. Till den nivå att de själva sätter upp en publik webbkamera som pekar rakt in...

Ser inte roligt ut för widerøe heller - jag hade missat att lockout är igång för teknikerna i Norge nu. Inte roligt för de som skulle flyga widerøe på de långa linjer där de är ensamma.

Ska åka med Qatar (I) söndag 10 juli kl 16. Min anslutningsbuss ska inkomma Arlanda exakt tre timmar innan. Tror ni att jag hinner checka in bagage etc? Eller ska jag satsa på att checka in online och bara åka med handbagage? Borde ju inte vara så många som ska checka in i Premium och sedan fast track på det? Ja, jag är nojig...
Du är inte nojig!
Om du har möjlighet åk endast med handbagage, vet inte vad du skall åka men det kan hända att det strular när man skickar bagaget, bara för ett bar veckor sedan var det kaos på LHR T5 när bandet strulade
Trevlig resa!

Har avresa kl 06:05 med SAS den 16 juli (lördag) från Arlanda. Eftersom möjligheten att checka in kvällen innan inte längre verkar fungera (?) så undrar jag när incheckningen öppnar på morgonen? Har en minnesbild av att det kring påsk var en del av problemet att det bildades kö för att SAS öppnade incheckningen typ vid 04? Är det någon som har någon färskare uppgift?

Har avresa kl 06:05 med SAS den 16 juli (lördag) från Arlanda. Eftersom möjligheten att checka in kvällen innan inte längre verkar fungera (?) så undrar jag när incheckningen öppnar på morgonen? Har en minnesbild av att det kring påsk var en del av problemet att det bildades kö för att SAS öppnade incheckningen typ vid 04? Är det någon som har någon färskare uppgift?

Du kommer väl inte in på flygplatsen om du är mer än 3h tidig, står vakter som kollar ens flight om jag fattat det rätt?

Det stämmer @sh1pment, men frågade gällde om SAS incheckning är öppen strax efter kl 03, vilket är inom de stipulerade tre timmarna räknat från avgång.

Toppen