Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Cancelled

Medlem
Är Business Check in/Bag drop för Lufthansa/SAS öppen på Arlanda nu? Senast jag flög från Arlanda juni 2020 fanns det ingen Business check in.
 

Tomas E

Medlem
Är Business Check in/Bag drop för Lufthansa/SAS öppen på Arlanda nu? Senast jag flög från Arlanda juni 2020 fanns det ingen Business check in.
Ja. Och självbetjänings-bag drop finns också sedan flera månader.
Är lite förvånad att höra att SAS priority-kö alls varit stängd. Den fanns i augusti 2020. (Fast track var däremot borta ett tag.)
 

slowride

Medlem
Två data points från igår / idag. Igår kväll (lite efter 17) kunde vi lämna in bagage för vara flighter idag med SAS (jag) och Austrian Airlines (frugan och barnen). Det var faktiskt ingen som kollade på våra biljetter för att komma in till terminal 5.

Imorse gick vi genom security på Terminal 4 runt 6:30, då var det tre personer före oss och vi tog inte ens fast track. Sen var det kanske 7 minuter gångavstånd airside till Terminal 5.
 

adhoc76

Medlem
Två data points från igår / idag. Igår kväll (lite efter 17) kunde vi lämna in bagage för vara flighter idag med SAS (jag) och Austrian Airlines

En fråga. Hur gör ni om ni har prio-incheckning (business/plus/status) och kön sträcker sig längre, långt före pressbyrån och långt före fållan där uppdelningen sker?
 

Fredde18

Medlem
Har följt tråden och inför vår avresa i morgon 07:20 tänker jag kolla Fast track i ordningen ”Terminal 4”- F - D för att få kortast väntan. Väl medveten om att detta är dynamiskt från dag till dag… Till vår fördel är väl eventuell strejk med ett 10-tal inställda flighter i morgon bitti vars pax vi ”slipper”. (Hoppas dock INTE på strejk ändå!)
 
Toppen