Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

mjulven

Medlem
Breaking news: P4 Uppland rapporterade just om ett tips från lyssnaren ”Mikael” om att ta säkerhetskontrollen i T2 och sedan bussen till T5 som många här redan har gjort. Nu är tricket offentliggjort för en större massa och räkna med tiotusentals upplänningar i T2.

Jag gissar att samme ”Mikael” brukar ringa flygbolagen och varna dem när de har en mistake fare ute…

Blir kul om någon testar det för ett tidigt flyg och får reda på att bussen börjar gå först vid 0700.
 

Hachans

Medlem
Blir kul om någon testar det för ett tidigt flyg och får reda på att bussen börjar gå först vid 0700.

Höll på att göra det själv förra veckan.

Men nu undrar jag mest hur lång tid det tar innan flygbolagen på T2 börjar klaga och möjligheten spärras. AF och KLM är ju rätt rädda om sina kunder.
 

Taggen

Medlem
Breaking news: P4 Uppland rapporterade just om ett tips från lyssnaren ”Mikael” om att ta säkerhetskontrollen i T2 och sedan bussen till T5 som många här redan har gjort. Nu är tricket offentliggjort för en större massa och räkna med tiotusentals upplänningar i T2.

Jag gissar att samme ”Mikael” brukar ringa flygbolagen och varna dem när de har en mistake fare ute…
Vad har han för nick på detta forum?
 

fcx

Medlem
Ska resa med Finnair i Business. Kom till ARN ca 05.45 i morse och tänkte ta vägen till T5 via T4. Blev lättad av att se en kort kö i fasttrack och gick fram och blippade boarding pass, men fick nobben. Fasttrack not eligible! Vanliga kön på T4 såg inte rolig ut. Hög stressfaktor tilltar. Går med raska steg mot T5. Kön till security ringlar genom hela Skycity. Satsar på den bortre securityn närmare F-piren. Lång kö även dit. Hittar fram till fasttrack och här fungerade det tack och lov! Ca 10-15 min kötid för min del.
I går gick det alldeles utmärkt med Finnair-boardingkort i fast track på T4, så måste vara en ny ändring.
 
Toppen