Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Osten

Medlem
Det verkar inte stämma överens med det som finns på Säkerhetskontroll | Stockholm Arlanda Airport

Terminal 5 - Kontroll D:
Måndag - tisdag: 03.30 - 20.30
Onsdag: 02.45 - 20.30
Torsdag - söndag: 03.30 - 20.30

Terminal 5 - Kontroll F:
Måndag: 03.30 - 22.35
Tisdag: 03.00 - 01.15
Onsdag: 03.30 - 23.30
Torsdag: 02.50 - 00.15
Fredag: 02.45 - 23.15
Lördag: 01.15 - 00.15
Söndag: 01.15 - 23.55

Terminal 4:
Dagligen 04.00 och stänger sista avgången med Ryanair.

Smått chockerande att Terminal 5 öppnar redan 01:15 på lördagar! :eek:
Är ju inte jättechockerande om ni kollar avgångstiderna lördag-söndag.
Första avgångstider:
Lördag 18/6 03:15 Mikonos med Eurowings
Söndag 19/6 02:50 Antalya med SunExpress
 

CJR

Medlem
Ska resa med Finnair i Business. Kom till ARN ca 05.45 i morse och tänkte ta vägen till T5 via T4. Blev lättad av att se en kort kö i fasttrack och gick fram och blippade boarding pass, men fick nobben. Fasttrack not eligible! Vanliga kön på T4 såg inte rolig ut. Hög stressfaktor tilltar. Går med raska steg mot T5. Kön till security ringlar genom hela Skycity. Satsar på den bortre securityn närmare F-piren. Lång kö även dit. Hittar fram till fasttrack och här fungerade det tack och lov! Ca 10-15 min kötid för min del.
 

taxvalp

Medlem
Breaking news: P4 Uppland rapporterade just om ett tips från lyssnaren ”Mikael” om att ta säkerhetskontrollen i T2 och sedan bussen till T5 som många här redan har gjort. Nu är tricket offentliggjort för en större massa och räkna med tiotusentals upplänningar i T2.

Jag gissar att samme ”Mikael” brukar ringa flygbolagen och varna dem när de har en mistake fare ute…
 
Last edited:

Johan F

Medlem
Fast track på 5F just nu - färre än 20 pers före mig. Vanliga kön ser helt OK ut, alla är innanför spärrarna. Generellt inget kaos på terminalen vad jag upplevde
 

Lalaland

Medlem
Fast track på 5F just nu - färre än 20 pers före mig. Vanliga kön ser helt OK ut, alla är innanför spärrarna. Generellt inget kaos på terminalen vad jag upplevde

Men, men...vad ska Expressen o Aftonbladet göra då?? Alla click-baits intäkter på skrämselartiklarna om Arlanda kommer ju minska enormt...
 

matado

Medlem
Ska resa med Finnair i Business. Kom till ARN ca 05.45 i morse och tänkte ta vägen till T5 via T4. Blev lättad av att se en kort kö i fasttrack och gick fram och blippade boarding pass, men fick nobben. Fasttrack not eligible! Vanliga kön på T4 såg inte rolig ut. Hög stressfaktor tilltar. Går med raska steg mot T5. Kön till security ringlar genom hela Skycity. Satsar på den bortre securityn närmare F-piren. Lång kö även dit. Hittar fram till fasttrack och här fungerade det tack och lov! Ca 10-15 min kötid för min del.

Så Finnair boarding kort med "Fast Track" printat fungerar ej i T4 fast track?
 
Breaking news: P4 Uppland rapporterade just om ett tips från lyssnaren ”Mikael” om att ta säkerhetskontrollen i T2 och sedan bussen till T5 som många här redan har gjort. Nu är tricket offentliggjort för en större massa och räkna med tiotusentals upplänningar i T2.

Jag gissar att samme ”Mikael” brukar ringa flygbolagen och varna dem när de har en mistake fare ute…
Det där har nämnt i flera medier redan, bla av Linnea Wikblad i MiP3.
 
Toppen