Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

lilydock

Medlem
Försöker igen
Första flighten imorgon sen innan pandemin (sjukt!), så lite nojig.
BA till London 15.40 (t5), torsdag.
Fast track genom Amex Platinum.
När skulle ni vara på plats?
Skulle ni ta en alternativ security? Vilken?
 
Update från airportsecurity.se: buggarna som har varit rapporterade här ska nu vara lösta. Exempelvis funkar nu filtreringen på flygplats fullt ut. Vidare ser man nu även live-data från Swedavias rapportering också, för alla säkerhetskontroller.

Verkar inte som Swedavia just nu rapporterar något från T4 FT, men ska se om jag kan hitta det.

Fick idag tillgång till Swedavias Premium API för väntetider, så ska se vad det ger som inte det officiella/inofficiella från Swedavias egna webbplats ger.
 

DaSSSS

Ny medlem
Update från airportsecurity.se: buggarna som har varit rapporterade här ska nu vara lösta. Exempelvis funkar nu filtreringen på flygplats fullt ut. Vidare ser man nu även live-data från Swedavias rapportering också, för alla säkerhetskontroller.

Verkar inte som Swedavia just nu rapporterar något från T4 FT, men ska se om jag kan hitta det.

Fick idag tillgång till Swedavias Premium API för väntetider, så ska se vad det ger som inte det officiella/inofficiella från Swedavias egna webbplats ger.
Vad innebär:

”Choose mode for queueing time
Swedavia Data/Manipulated Data ” ?
 
Vad innebär:

”Choose mode for queueing time
Swedavia Data/Manipulated Data ” ?

Swedavia Data = Data direkt från Swedavia (Swedavia rapporterar fortfarande minuter, även om sajten visar att det är mer än 45 min och de tar bort rapportering), men detta kan vara missvisande, då i dessa lägen det förmodligen är avsevärt längre väntetid.

Manipulated Data (Conservative) = När Swedavia rapporterar (-) och (> 0 i sekunders väntetid) så betyder det att de tagit bort rapportering på sajten, men de rapporterar då fortfarande sekunders väntetid. Då kan man välja att när det är så alltid visa 50 min = mer än 45 min i grafen för att vara på den konservativa sidan

Men i båda lägena, så är det ju användbart för att se trender eller när det är mer eller mindre, inte lita allt för mycket på den faktiska väntetiden.

F.Ö. så gjorde jag en tabbe idag, där data slutades samla in mellan 13 och 21:20, så det är därför man inte ser någon data mellan dessa tidpunkter under dagen idag.
 
Om detta inte redan är väl känt, så är mappningen följande:

Security Arlanda Terminal 5 CB Lower = Terminal 5F
Security Arlanda Terminal 5 B = Terminal 5D

Nytt inlägg pga verkar inte kunna uppdatera tidigare längre.
 
Toppen