Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Ser fram emot resa med min 4-åring om någon vecka.. Missar jag inte flyget så lär jag tappa bort honom. Att det går smidigt räknar jag inte med!

Sen reser jag som effektiv vuxen lite senare i juli. Blir kul om se fått ordning på detta då.. folk i Security ska väl ha semester också.. haha

Från dörren till igenom säkerhetskontrollen just nu på T4, 4min i fast track! Vanliga kön såg inte kul ut..
1c67e816e8b4d1a68dc9aa949fd8753a.jpg

17 min till loungen.. Som är helt full, kön fuller hela övre utrymmet.

EDIT:
15min väntetid att komma in i guldloungen, dom some inte ville vänta erbjöds 150:- att äta för någon annanstans.

Last edited:
Swedavia borde rent moraliskt ersätta de som varit på plats i god tid men ändå missar sitt flyg. Såhär kan vi inte ha det:

Familjen Malmberg missade flyget till Portugal: ”Får bli Grönan i stället” | SVT Nyheter

Det borde även vara i Swedavias intresse att ersätta de som varit i plats i rimligt god tid, eftersom de själva säger att de inte vill ha passagerare till flygplatsen tidigare än 3 timmar före avgång. I dagsläget kan man få ersättning från en bra reseförsäkring kopplat till hemförsäkringen om man blir försenad till flygplatsen till följd av trafikolycka, försenad kollektivtrafik eller liknande (Trygg-Hansa säger t.ex. att man ska ha planerat att komma till flygplatsen senast 2 timmar innan avgång). Blir det problem med flyget såsom inställd avgång eller försening så gäller 261/2004. Skulle Swedavia täcka gapet som uppstår till följd av köer på flygplatsen, genom att t.ex. lägga upp ett webbformulär för passagerare som bevisligen var på flygplatsen 3 timmar innan avgång, skulle det inte behöva bli fullt med passagerare som kommer 6 timmar i förväg ”för säkerhets skull”.

Fasttrack på t4 var helt tom vid 16:00. Funkade fint med SAS fasttrack i spärren där.
Sedan en promenad till guldloungen som var full. Resulterade i en voucher.

Noterade att securityn på t4 körs av Securitas. Inte avarn security som är de som missköter jobbet på t5.

Fasttrack på t4 var helt tom vid 16:00. Funkade fint med SAS fasttrack i spärren där.
Sedan en promenad till guldloungen som var full. Resulterade i en voucher.

Noterade att securityn på t4 körs av Securitas. Inte avarn security som är de som missköter jobbet på t5.
Det betyder att det inte tas personal från T5
Kan det vara personal från Securitas tagna från andra flygplatser i landet?

Toppen