Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

JohnnyWilde

Medlem
Har försökt säkra nästa resa från ARN

1. Flyger med Lufthansa (= om SAS strejkar)
2. Flyger business (= fast track, egen kö till incheckning och bag drop, lounge)
3. Flyger mitt på eftermiddagen (= när det är färre pax på ARN)
4. Amex Platinum (= loungetillgång, fast track och PP, en lounge till)
5. Järnkoll på BC (=ha koll på situationen på ARN för att kunna anpassa evt förändringar)

Mer man kan göra?
Ta med ett barn för att utnyttja familjefasttrack?
 

mha321

Medlem
6. Ha beredskap för att ta genvägen via T2.
7. Se till att bli statsråd eller gifta in dig i kungahuset snabbt så att du kan boka Arlanda VIP.
Problemet med 7a är att de rackarna väl går på semester nu så det hinns inte före semestern. Och med 7b är det väl en satans massa ceremonier och grejer så det hinns nog inte heller med.
6. Ja, förutsatt att ditt plan går tidiagst 0730 eller 2030 så du inte missar bussen. Mao. alla fakirflyg är diskvalificerade.
Att att få ytterligare en anledning att undvika fakiren ser jag enbart som något positivt!
 

apknug

Medlem
Problemet med 7a är att de rackarna väl går på semester nu så det hinns inte före semestern. !

Nej då, ingen semester där inte. Riksdagen tar "sommaruppehåll" men ledamöterna är i tjänst. Det är därför alla riksdagsledamöter som är föräldralediga "kommer in tillfälligt och jobbar" just på sommaruppehållet.

Kanske nån på riksdagsledamot som uppfyller detta kriterier kan hjälpa till med just att boka VIP service på Arlanda?
 

mha321

Medlem
Nej då, ingen semester där inte. Riksdagen tar "sommaruppehåll" men ledamöterna är i tjänst. Det är därför alla riksdagsledamöter som är föräldralediga "kommer in tillfälligt och jobbar" just på sommaruppehållet.

Kanske nån på riksdagsledamot som uppfyller detta kriterier kan hjälpa till med just att boka VIP service på Arlanda?
Det låter som det är värt ett försök!
 

PPLaren

Ny medlem
Körde in i P41 (garage vid t4) kl 07 imorse, trots långsam SAS-incheckning var vi på Pontus strax före 08. Ganska kort kö i fast track mot Sky city. Vid 08:30 tittade jag ut från Pontus mot säkerhetskontrollen vid SAS-diskarna och då var det i princip tomt! DDBF14DB-DFD9-4954-9EA3-7BDAA52C0B3A.jpeg
 
Toppen