Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Trodde man var smart genom att endast åka med handbagage men såklart kan man inte checka in online utan måste göra det vid desken. Inte konstigt det bygger köer, men det kanske alltid är så när det är utanför EU.

Ja, bra fråga. Kollade på sas.se och hittade ingen lista som man kan se vilka destinationer det är möjligt att checka in online till. Har för mig att de hade en sådan lista tidigare. Någon som spontant vet om Turkiet funkar? (Direktflyg från ARN).

SAS verkar ha något IT-fel. I lördags kunde jag inte checka in online till London, men gick bra i maskinen på flygplatsen.

Kommer Ryan ha fasttrack i T4 och dessa resenärer vara blockade på T5? Tänker att det kommer göra skillnad i både FT och vanliga säk på T5 när Ryanair flyttar på onsdag i så fall. Ryan har 7-8 avgångar från ARN innan kl 10 varje dag. Det är nästa 1500 pers om planen är fulla.
Då jag har ett Ryan flyg i framtiden så funderar jag också på om de faktiskt kommer att ha T4 Fast track

Fick nyss följande mail:

Dear Passenger

Due to longer waiting times at the security checks at Stockholm Arlanda Airport, we would like to ask you to arrive at the airport early. In addition, we are happy to offer you a late-night check-in the evening before your departure in Terminal 5, counters 71-90. (open 4pm – 6pm). To keep waiting times as short as possible, please use our online check-in or the SWISS app.

Sincerely,
Swiss International Air Lines

Dessvärre anländer vi senare till Stockholm. Vi flyger i Business Class så jag antar att vi har tillgång till Fast Track. Dessvärre verkar ju inte den heller särskilt snabb... Hoppas vi inte missar flyget...

Fick nyss följande mail:

Dear Passenger

Due to longer waiting times at the security checks at Stockholm Arlanda Airport, we would like to ask you to arrive at the airport early. In addition, we are happy to offer you a late-night check-in the evening before your departure in Terminal 5, counters 71-90. (open 4pm – 6pm). To keep waiting times as short as possible, please use our online check-in or the SWISS app.

Sincerely,
Swiss International Air Lines

Dessvärre anländer vi senare till Stockholm. Vi flyger i Business Class så jag antar att vi har tillgång till Fast Track. Dessvärre verkar ju inte den heller särskilt snabb... Hoppas vi inte missar flyget...
Det där är mycket konstigt att bara ha fram till kl 18 då om man sover över på hotell kommer man givetvis senare. Bag drop har samma tider tyvärr annars kunde man kanske använt SAS bag-drop senare. Jag har en 0600-flygning under sommaren med LH och har bokat hotell men att anlända så tidigt vete sjutton men det kan vara värt det. Tvekar dock. Har också Fast Track.

Har försökt säkra nästa resa från ARN

1. Flyger med Lufthansa (= om SAS strejkar)
2. Flyger business (= fast track, egen kö till incheckning och bag drop, lounge)
3. Flyger mitt på eftermiddagen (= när det är färre pax på ARN)
4. Amex Platinum (= loungetillgång, fast track och PP, en lounge till)
5. Järnkoll på BC (=ha koll på situationen på ARN för att kunna anpassa evt förändringar)

Mer man kan göra?

Har försökt säkra nästa resa från ARN

1. Flyger med Lufthansa (= om SAS strejkar)
2. Flyger business (= fast track, egen kö till incheckning och bag drop, lounge)
3. Flyger mitt på eftermiddagen (= när det är färre pax på ARN)
4. Amex Platinum (= loungetillgång, fast track och PP, en lounge till)
5. Järnkoll på BC (=ha koll på situationen på ARN för att kunna anpassa evt förändringar)

Mer man kan göra?

6. Ha beredskap för att ta genvägen via T2.
7. Se till att bli statsråd eller gifta in dig i kungahuset snabbt så att du kan boka Arlanda VIP.

Det där är mycket konstigt att bara ha fram till kl 18 då om man sover över på hotell kommer man givetvis senare. Bag drop har samma tider tyvärr annars kunde man kanske använt SAS bag-drop senare. Jag har en 0600-flygning under sommaren med LH och har bokat hotell men att anlända så tidigt vete sjutton men det kan vara värt det. Tvekar dock. Har också Fast Track.
Tror det har med att göra när sista flyget går, fick precis samma men Lufthansa och de säger 16-20 (förutom lördagar till 18)

6. Ha beredskap för att ta genvägen via T2.
7. Se till att bli statsråd eller gifta in dig i kungahuset snabbt så att du kan boka Arlanda VIP.
6. Ja, förutsatt att ditt plan går tidiagst 0730 eller 2030 så du inte missar bussen. Mao. alla fakirflyg är diskvalificerade.

Toppen