Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

mha321

Medlem
Swedavia har nu ändrat till "Väntetid kan ej anges" om väntetiden överstiger 45 min (tidigare stod det ingenting alls om väntetiden översteg 45 min). En liten förbättring men kanske hade "mer än 45 min" varit bättre än "kan ej anges"?
Frågan är om de ändrat eller om något stängts av/gått sönder.

Jag har en liten crawler sedan några dagar som plockar ner tiderna, tänkte göra lite statistik. Sedan 06:10 i morse är samtliga terminaler flaggade som "IsDisabled" i APIet. Riktigt så illa har det knappast varit på samtliga terminaler hela dagen ända fram till 21...
 

srg

Medlem
Frågan är om de ändrat eller om något stängts av/gått sönder.

Jag har en liten crawler sedan några dagar som plockar ner tiderna, tänkte göra lite statistik. Sedan 06:10 i morse är samtliga terminaler flaggade som "IsDisabled" i APIet. Riktigt så illa har det knappast varit på samtliga terminaler hela dagen ända fram till 21...
Jag reagerade på det med, både appen och hemsidan har saknat info hela dagen.
 

Remains

Medlem
Flög från Arlanda i går morse. Hade fast track , men den såg långsammare ut så jag tog vanliga kön. Igenom på ungefär en timme. Inte värre än vilken dag som helst i t.ex. Chicago eller på Heathrow.
 

Kimmen00

Medlem
Flög från Arlanda i går morse. Hade fast track , men den såg långsammare ut så jag tog vanliga kön. Igenom på ungefär en timme. Inte värre än vilken dag som helst i t.ex. Chicago eller på Heathrow.

Fast både Chicago och Heathrow kanske är liiite mer trafikerad än Arlanda ;)
 
Hur mycket kan man tänka sig att trycket på terminal 5 minskar när terminal 4 öppnar 15 juni?
Visst öppnar de en säkerhetskontroll på T5C (fd T4) då? I så fall ska 3 kontroller bemannas istället för 2 i T5 och det säger ju sig självt att det blir ännu svårare att fördela personalen på ett bra sätt.
 

Gustav1

Medlem
Terminalbussen går igen sedan typ 1 månad tillbaka så det är inga problem att åka från T2 till T5 airside.

Är det någon som har provat att gå igenom security i T2 efter att ha checkat in i T5? Jag tänker på om grindarna accepterar ett boardingkort från fel terminal. Frågade Swedavia och de svarade att det ”inte är möjligt”, men tror att det mest beror på att de inte vill att folk ska göra så.
 

Attachments

  • F7317A35-EF14-4C4D-B3C5-15105B98CFA5.jpeg
    F7317A35-EF14-4C4D-B3C5-15105B98CFA5.jpeg
    76,1 KB · Visningar: 141
  • Gilla
Reactions: JNH
Toppen