Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

SK989

Medlem
Grindarna vid gaten lär väl tjuta i högan sky om man försöker borda ett plan med ett boardingpass som inte passerat security? Du kommer ju bara att kunna blippa Ryan-passet vid security.

Bara en killgissning från mig då...
Någon sådan koppling mellan säkerhetskontrollen på Arlanda och boarding finns inte. Det är ju många som boardar planet på Arlanda utan att ha passerat Arlandas säkerhetskontroll - många är på Arlanda bara i transfer och gick igenom säkerhetskontrollen var de startade sin resa vilket kan vara allt från Bukarest, Tallinn eller Sveg och sträckan till Arlanda kan vara på en helt annan bokning dessutom).
 
Last edited:

toer00

Medlem
Men alternativet T2 och Transferbus airside vill jag minnas att någon skrev om... Men det är inga problem att gå igenom T2 Security (Fasttrack) med ett SK boardingcard...? Hur ofta går bussen? T4 funkar inte...??
 

ekf

Medlem
Men alternativet T2 och Transferbus airside vill jag minnas att någon skrev om... Men det är inga problem att gå igenom T2 Security (Fasttrack) med ett SK boardingcard...? Hur ofta går bussen? T4 funkar inte...??
T4 är ju stängd, så det lär ju inte funka…
 

srg

Medlem
Det "kan" vara att en del köar till säkerhetskontrollen......

Swedavia's hemsida kan i skrivande stund inte skriva ut väntetid i säkerhetskontrollen.

Har de kommit på att 2h 12m skrevs ut som 32 minuter för att systemet bara har 2 siffrig display?
Är det över 45 minuter så tar de bort infon från sidan.
 

sh1pment

Medlem
Hur är det nu igen, visst går det inte att använda själv check-in för resor till USA? Tänker med alla attesteringspapper etc.
Greppar efter halmstrån här då jag är riktigt nojjig över läget på Arlanda.
 

pswe

Medlem
Var igenom Terminal 2 under morgonen idag vid 05. Fast track, igenom på 30 sekunder. Vanliga kön cirka 30-40 personer i kö. (Stod 10-12 minuter på skylten).
För att sätta det i perspektiv så avgår endast två plan från terminal 2 runt den okristliga tiden 06 (Paris 06:05 samt Amsterdam 06:30)
Tack! Tyvärr Riga och inte Paris den här gången…men låter som T2 är bättre än T5 just nu.
 

SK989

Medlem
Japp, och det framgår tydligt på sidan. Men man kan ju undra varför de inte kan skriva en text som beskriver att väntetiden uppgår till 45 minuter eller mer??
Swedavia har nu ändrat till "Väntetid kan ej anges" om väntetiden överstiger 45 min (tidigare stod det ingenting alls om väntetiden översteg 45 min). En liten förbättring men kanske hade "mer än 45 min" varit bättre än "kan ej anges"?
 
Toppen