Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Sukhoi

Medlem
Hur långa tror ni proffs att köerna är på lördag runt lunch för inrikesflygning?
Hej är ju mixat numera inrikes och utrikes. Du kan använda säkerhetskontrollerna på både T4/ C-piren samt T5. Sitter ihop nu. Kolla på Swedavia vart det är kortast kö! Mvh Sukhoi

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

GOTBound

Medlem
Har hört allt från 1 minut till närmare 1h senaste månaderna.

Min 30 min-erfarenhet (med bred marginal den längsta jag varit med om) omnämnd tidigare i tråden var vid D-piren, där det finns färre ”holkar” och mindre plats att hålla EU/EES-kön åtskild från de övriga.
Skulle därför vara mer bekymrad över flera ungefär samtidiga flyg från gate 17-24 än från F-piren. Jag inser nu att jag skulle vilja ha en webcam med bild på passköerna, som man kunde titta på i loungen.
Det tog endast ett par minuter nu i eftermiddag, gate 19.

Segt för dom med passkontroll idag runt lunch. Kö till första utgången i taxfreen till vänster. Dom ropade i loungen att London måste gå tidigt pga köer. Sorgligt att det ska vara så här.

AABack2ARN

Medlem
Noterade på Arlandas hemsida att köerna just nu (8:10) uppgår till:

Terminal 2 14 min
Terminal 4 12 min
Terminal 5D minst 60 min
Terminal 5F minst 45 min

Är siffrorna med verkligheten överensstämande? Känns nämligen inte som om det är så mycket fler flyg än vanligt. Personalbrist igen?

pswe

Medlem
Noterade på Arlandas hemsida att köerna just nu (8:10) uppgår till:

Terminal 2 14 min
Terminal 4 12 min
Terminal 5D minst 60 min
Terminal 5F minst 45 min

Är siffrorna med verkligheten överensstämande? Känns nämligen inte som om det är så mycket fler flyg än vanligt. Personalbrist igen?
Ser stökigt ut.
Inte fler flyg kanske, men kan tänka mig att det är lite högre beläggning per maskin.
Sedan är det väldigt många sjuka rent generellt just nu, det borde väl träffa även säkerhetskontrollanter.

Hachans

Medlem
Julveckan är ju generellt totalkaos på Arlanda, även precis vid nyår. Finns väl risk att det redan nu börjar bli mycket folk, och som redan påtalats är många sjuka också.

När jag gick igenom i förrgår hade de börjat rigga för folkmassor. Köfållorna, skyltarna och platserna där "vakterna" stod och höll koll på väg från Sky City var tillbaka. Så de förväntar sig nog kaos.

palmen

Moderator
När jag gick igenom i förrgår hade de börjat rigga för folkmassor. Köfållorna, skyltarna och platserna där "vakterna" stod och höll koll på väg från Sky City var tillbaka. Så de förväntar sig nog kaos.
Åkte den 29 december för något år sedan. Så nära att missa en flight har jag aldrig varit, trots att jag var på plats 2h innan. Hade jag inte fått hjälp att gå förbi hela incheckningskön hade jag aldrig hunnit (bagage till USA). Det var minst 300 pers före i "guldcheckin" som hade bagage och omöjligt att lista ut var kön började då den sträckte sig långt utanför fållorna.

Förhoppningsvis har de lärt sig något under kaoset tidigare i år och förra året.

Toppen