Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

GOTBound

Medlem
Dagens hur långt är ett snöre fråga...
Hur lång tid brukar det ta att passera passfiltret ut till F-piren?
Om allt går enligt plan skall jag flyga med SK1523 imorgon och när jag tittar på avgångar så avgår även Qatar och Pegasus ungefär samtidigt som mitt flyg.
 

palmen

Moderator
Dagens hur långt är ett snöre fråga...
Hur lång tid brukar det ta att passera passfiltret ut till F-piren?
Om allt går enligt plan skall jag flyga med SK1523 imorgon och när jag tittar på avgångar så avgår även Qatar och Pegasus ungefär samtidigt som mitt flyg.
Har hört allt från 1 minut till närmare 1h senaste månaderna.
 

Tomas E

Medlem
Dagens hur långt är ett snöre fråga...
Hur lång tid brukar det ta att passera passfiltret ut till F-piren?
Om allt går enligt plan skall jag flyga med SK1523 imorgon och när jag tittar på avgångar så avgår även Qatar och Pegasus ungefär samtidigt som mitt flyg.
(Edit: Ej skrivet av GOTBound) Man vet väl aldrig om det blir D- eller F-piren för SAS-flyg ex-Schengen även om det oftast är F-piren?
Min 30 min-erfarenhet (med bred marginal den längsta jag varit med om) omnämnd tidigare i tråden var vid D-piren, där det finns färre ”holkar” och mindre plats att hålla EU/EES-kön åtskild från de övriga.
Skulle därför vara mer bekymrad över flera ungefär samtidiga flyg från gate 17-24 än från F-piren. Jag inser nu att jag skulle vilja ha en webcam med bild på passköerna, som man kunde titta på i loungen.
 

011430121

Medlem
Toppen