Ahaaa är det så, man kan aldrig boka First på sas.se?
Och ni skaffar alltså en betaltjänst för att kunna hitta First-biljetterna?
Hur svårt är det i dagsläget att hitta 2 biljetter i First med start i Europa, nu i sommar?
Det är bara gå till air canadas sida så kan du söka gratis. I stort sett allt du ser där i First går även att boka med Eurobonus.Ahaaa är det så, man kan aldrig boka First på sas.se?
Och ni skaffar alltså en betaltjänst för att kunna hitta First-biljetterna?
Hur svårt är det i dagsläget att hitta 2 biljetter i First med start i Europa, nu i sommar?
Kan du resa med en dags varsel är det inte svårt alls.Hur svårt är det i dagsläget att hitta 2 biljetter i First med start i Europa, nu i sommar?
Om du gärna skulle se att "[de] höjde poängpriserna utav bara helvete", och fortfarande är intresserad till det poängpriset, så hoppas jag att du vet att du kan köpa First-biljetter för vanliga hederliga pengar också?OT nu men vad sjukt det är ändå, att det är små hemsnickrade tredjepartslösningar av duktiga entusiaster samt långa utbildningar i nätforum som krävs, för att man ska kunna köpa dessa produkter. Hur har det blivit så? Hur har det blivit så? Är det så att bolagen gillar att folk drömmer om att boka First med poäng, för att det lockar medlemmar till bonusprogrammen? Och sen vill flygbolagen inte att folk gör det för att de typ tjänar dåligt på det? I så fall skulle jag mycket hellre sett att det höjde poängpriserna utav bara helvete, istället för att göra det hart när omöjligt att faktiskt få tag på biljetterna.
Javisst. Vet inte vad i mitt resonemang du ifrågasätter, men det jag särskilt ogillar är alltså när det är mer eller mindre medvetet förvillande från bolaget.Om du gärna skulle se att "[de] höjde poängpriserna utav bara helvete", och fortfarande är intresserad till det poängpriset, så hoppas jag att du vet att du kan köpa First-biljetter för vanliga hederliga pengar också?
Javisst. Vet inte vad i mitt resonemang du ifrågasätter, men det jag särskilt ogillar är alltså när det är mer eller mindre medvetet förvillande från bolaget.
Om du annonserar ut en resa till bra pris, som sedan visar sig kräva telefonsamtal, olika medlemskap, sitta uppe vid 00.01, och en stor portion tur, då har du brutit mot åtminstone ett par konsumentlagar. Och det spelar ingen roll om konsumenten betalar med poäng eller pengar.
Jag tycker att både Amex och SAS kommer undan med för mycket. Övriga bolag har jag alltför dålig koll på.
Har redan reserverat mig för OT. Tycker såna här frågor förtjänar att diskuteras mycket, mycket mer.
Verkligen för jävligt att kunskap lönar sig. Det enda rättvisa vore att de lottar ut biljetterna bland de som uppfyller poängkravet.Javisst. Vet inte vad i mitt resonemang du ifrågasätter, men det jag särskilt ogillar är alltså när det är mer eller mindre medvetet förvillande från bolaget.
Om du annonserar ut en resa till bra pris, som sedan visar sig kräva telefonsamtal, olika medlemskap, sitta uppe vid 00.01, och en stor portion tur, då har du brutit mot åtminstone ett par konsumentlagar. Och det spelar ingen roll om konsumenten betalar med poäng eller pengar.
Jag tycker att både Amex och SAS kommer undan med för mycket. Övriga bolag har jag alltför dålig koll på.
Har redan reserverat mig för OT. Tycker såna här frågor förtjänar att diskuteras mycket, mycket mer.