Senaste nytt

Hur ska det gå till när man drar sitt medlemskort i butik?

På Southside funkar det hyfsat, även om personalen inte är säkra på hur det ska gå till.

Kan vi rapportera några ställen där det funkar bra, och hur det görs?

På Southside funkar det hyfsat, även om personalen inte är säkra på hur det ska gå till.

Kan vi rapportera några ställen där det funkar bra, och hur det görs?

Jag tog en nota på Southside i Stockholm och lämnade mitt EB-kort samt Amex vid betalning. Jag vet inte hur dom registrerade köpet, men poängen fick jag.

Lilla husman Malmö C, dra först eurobonuskortet (utan betalfunktion) betala sedan som vanligt har lyckats 100% av gångerna

Jag tror att nyckeln är att ha ett "rent" EB-kort, dvs utan Travel Cash (som väl ändå ingen använder?). Har funkat bra på Sjöpaviljongen i Stockholm, som många redan har påpekat. På midsommarafton var det dock en ganska otrevlig kvinna i baren som nästan idiotförklarade min polare som först ville dra bonuskortet och sen pröjsa med AMEX. "Du måste betala med SAS-kortet som din kompis gjorde". Jag betalade alltså med SAS MC efter att ha dragit bonuskortet. Där hade hon fel. Vi fick båda poängen iaf.

Jag tror att nyckeln är att ha ett "rent" EB-kort, dvs utan Travel Cash (som väl ändå ingen använder?). Har funkat bra på Sjöpaviljongen i Stockholm, som många redan har påpekat. På midsommarafton var det dock en ganska otrevlig kvinna i baren som nästan idiotförklarade min polare som först ville dra bonuskortet och sen pröjsa med AMEX. "Du måste betala med SAS-kortet som din kompis gjorde". Jag betalade alltså med SAS MC efter att ha dragit bonuskortet. Där hade hon fel. Vi fick båda poängen iaf.
En fråga, om man har ett SAS MC eller AMEX så behöver man bara dra det? Eller behövs det ett EB-kort också som dras innan? Är det bara för att båda ska få poäng?

• Gilla
Reactions: Gus
En fråga, om man har ett SAS MC eller AMEX så behöver man bara dra det? Eller behövs det ett EB-kort också som dras innan? Är det bara för att båda ska få poäng?
Så vitt jag förstått så behöver du alltså dra medlemskort (utan betalfunktion) först och betalkort sen dvs 2 kort sen, om du har ett betalkort som är kopplat till sas så är det "dubbeldipp"

Någon som vet vart man hittar informationen om vilka restauranger samt hur många poäng man får? Fanns förut här, men nu blir det 404: https://www.sas.se/eurobonus/partner/ovrigt/stockholm-restaurants/

Jag hittade listan här:
SAS EuroBonus

Förstår jag det rätt att man måste ha ett fysiskt EB-kort utan betalfunktion som måste dras i kortterminalen innan betalning?

Det går alltså inte att bara uppge sitt EB-nummer? Vill minnas att det funkat på Ulla Winbladh men det var iofs ett tag sedan.

Några från Stockholm:
Southside har, som tidigare nämnts, funkat fint, men kan ta några veckor att få poängen.

T/Bar (Diplomat) finns med i listan men personalen har aldrig hört talas om Eurobonuspoäng på köp där.

Prinsen har jag inte testat själv, men vänner säger att det funkar.

Toppen