På Southside funkar det hyfsat, även om personalen inte är säkra på hur det ska gå till.
Kan vi rapportera några ställen där det funkar bra, och hur det görs?
En fråga, om man har ett SAS MC eller AMEX så behöver man bara dra det? Eller behövs det ett EB-kort också som dras innan? Är det bara för att båda ska få poäng?Jag tror att nyckeln är att ha ett "rent" EB-kort, dvs utan Travel Cash (som väl ändå ingen använder?). Har funkat bra på Sjöpaviljongen i Stockholm, som många redan har påpekat. På midsommarafton var det dock en ganska otrevlig kvinna i baren som nästan idiotförklarade min polare som först ville dra bonuskortet och sen pröjsa med AMEX. "Du måste betala med SAS-kortet som din kompis gjorde". Jag betalade alltså med SAS MC efter att ha dragit bonuskortet. Där hade hon fel. Vi fick båda poängen iaf.
Så vitt jag förstått så behöver du alltså dra medlemskort (utan betalfunktion) först och betalkort sen dvs 2 kort sen, om du har ett betalkort som är kopplat till sas så är det "dubbeldipp"En fråga, om man har ett SAS MC eller AMEX så behöver man bara dra det? Eller behövs det ett EB-kort också som dras innan? Är det bara för att båda ska få poäng?
Någon som vet vart man hittar informationen om vilka restauranger samt hur många poäng man får? Fanns förut här, men nu blir det 404: https://www.sas.se/eurobonus/partner/ovrigt/stockholm-restaurants/
Blir att beställa ett medlemskort då, tack för infonSå vitt jag förstått så behöver du alltså dra medlemskort (utan betalfunktion) först och betalkort sen dvs 2 kort sen, om du har ett betalkort som är kopplat till sas så är det "dubbeldipp"