Senaste nytt

Hur ska det gå till när man drar sitt medlemskort i butik?

Atom

Medlem
Idag tänkte jag tjäna in mina första EB-poäng med hjälp av mitt medlemskort.
Jag hittade en väldigt dålig lunch restaurang där man skulle få 100 EB-poäng per 100 kr. Jag tänkte, va fan jag kan väll testa.

När jag hade lagt min beställning drog jag mitt EBB-medlemskort, i terminalen stod det " Betala med visa- ja eller nej" Innan jag ens han börja fråga kassörskan så började hon fråga mig vad fan jag gör och vad är det där för kort? Jag förklarade för henne men hon bara avbröt transaktionen och sa att jag skulle använda ett betalkort istället och var mycket otrevlig.

Min fråga till er är för det första. Hur ska det se ut när man drar sitt kort? Ska det stå så som det stod i denna terminal "betala med visa". Eller ska det bara komma upp "medlemskap bekräftat" så som när man betalar hos COOP och drar sitt COOP medlemskort ? Kan det vara fel på mitt kort eller är terminalen felprogrammerad?

En annan fråga är hur vanligt är det att man blir såhär dåligt bemött och hur vanligt är det att det är riktigt kassa ställen som är avtals/sammarbets-partner? Min lunch var riktigt äcklig och den blev inte godare för att jag inte ens får några poäng. Jag menar planen är ju att styrd konsumtion ska kunna ge en själv och Eurobounusprogammets avtalspartner fördelar.

Jag har kontaktat SAS EB via formuläret på hemsidan angående bemötandet och problemet med deras avtals/sammarbets-parts terminal.
 
Jag har inte testat själv, men jag tror du ska dra det, och sedan trycka på stopp. Efter det betalning med SAS AMEX, Diners eller Mastercard för dubbeldipp :)
 

Agö

Medlem
En annan fråga är hur vanligt är det att man blir såhär dåligt bemött och hur vanligt är det att det är riktigt kassa ställen som är avtals/sammarbets-partner? Min lunch var riktigt äcklig och den blev inte godare för att jag inte ens får några poäng. Jag menar planen är ju att styrd konsumtion ska kunna ge en själv och Eurobounusprogammets avtalspartner fördelar.
Hahaha. Kan du inte skriva vilket ställe det var?
 

malmokalle

Medlem
Jag tror att SAS är väldigt ointresserade av att maten var kass;). Dom lär ha större och viktigare saker att fokusera på just nu. Att du inte fick poäng däremot borde man väl ta tag i? Du kan väl publicera SAS svar när det dyker upp om några månader?

Undrar precis som @Agö ,var detta?
 

Mr Basic

Medlem
Har två helt olika upplevelser av detta.
Solvalla, restaurang Kongressen. Innan betalning sa jag till personalen att jag ville registrera mitt Eurobonus. Inga frågetecken och poängen dök upp några dagar senare.
Edsbacka Värdshus(stängt nu). När jag nämnde Eurobonus förstod inte personalen vad jag menade och frågade mig hur det skulle gå till!? Inga poäng...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Atom

Medlem
Att maten var kass förstår jag att SAS EB inte bryr sig om. Eftersom det var en buffé kan man inte förvänta sig något större utan det var främst bemötandet jag reagerade på. Att jag offrade en god lunch till förmån för en dålig bara för att testa att få lite poäng.

Jo dålig service förtjänar att hängas ut: Det var "Sultan Palace" på köpcentret Emporia i Malmö.

Jag kommer troligen posta svaret från SAS/EB när jag fått det, speciellt beroende på vilket svar jag får och om jag får mina poäng i efterhand.

Tack för era svar :)
 

Myllys35

Medlem
Jag har testat detta ett par gånger på olika restauranger och personalen har sett lika undrande ut varje gång. De har dragit kortet och sagt att det inte fungerar. Senast fungerade det märkligt nog och poängen trillade in automatiskt efter ett par dagar. Övriga gånger har jag efterregistrerat vilket fungerat smidigt. Spara kvittot! :)

Gothiarestaurangerna Heaven 23 m.m. i Göteborg fungerar dock klanderfritt. Där syns det direkt på kvittot.
 
Toppen