Senaste nytt

Hur oberoende är Businessclass egentligen?

• Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Jag hoppas BC tar upp det här som inkomster annars väntar troligtvis en skattesmäll i likhet med många bloggare som gör smygreklam https://www.google.se/url?sa=t&sour...FeLmtHaXPjtGr2KfQ&sig2=YxxSbAWHqcqHUVvkw3AsDg
Sidan drivs av BusinessClass Media AB så med största sannolikhet går intäkterna in i bokföringen :)
Edit: Det är åtm det bolagsnamn som är angivet längst ner på sidan, men något sådant bolag finns inte registrerat i Sverige. Något bolag med liknande namn hittar jag inte heller. Kan det vara ett norskt bolag måntro?

Jag hoppas BC tar upp det här som inkomster annars väntar troligtvis en skattesmäll i likhet med många bloggare som gör smygreklam https://www.google.se/url?sa=t&sour...FeLmtHaXPjtGr2KfQ&sig2=YxxSbAWHqcqHUVvkw3AsDg

Et interessant poeng. Jeg vet at det finnes reisebloggere som har fått reiser sponset uten at det nevnes med ett ord til noen, og i sosiale medier skriver de at de har betalt reisen selv / med poeng. Kan ikke si noe om businessclass.se endog, men det er nok utbredt.

Lite språkförbistring här tror jag.

"nok" betyder inte "kanske, vi får se" utan "definitivt". Jämför finlandssvenskans "nog" som inte är detsamma som svenskans.
Ja, det där lilla ordet har gett mig problem i jobbet (anställd av ett bolag i Finland).

I övrigt bryr jag mig inte kring sakfrågan, eftersom jag enbart läser forumet och inte artiklarna på förstasidan...

Ja, det där lilla ordet har gett mig problem i jobbet (anställd av ett bolag i Finland).

I övrigt bryr jag mig inte kring sakfrågan, eftersom jag enbart läser forumet och inte artiklarna på förstasidan...
Ett lysande förhållningssätt,jag gör likadant. Förutsätt att förstasidan är rent kommersiell och genererar nödvändiga intäkter för verksamheten,så att vi kan gå direkt till forumen där det intressanta finns:)

Ett lysande förhållningssätt,jag gör likadant. Förutsätt att förstasidan är rent kommersiell och genererar nödvändiga intäkter för verksamheten,så att vi kan gå direkt till forumen där det intressanta finns:)

Problemet är väl att alla användare inte känner likadant, och därmed riskerar att försvinna. Detsamma gäller inflödet av nya medlemmar, som troligen landar först på startsidan. Och sen den detaljen med forumtrådar som stängs när ämnet handlat om annonsörer (kan iofs saknas koppling).

Annars har jag samma förhållningssätt som dig o gdaily, för jag läser inte förstasidan. Användarmaterialet är mer intressant...

Problemet ar ju att det inte ar helt klart vad som ar vad. Jag loggade in via mobilen och borjade lasa just denna annonsen, sag valdigt bra ut tills det sa alldeles for bra ut och med avslutningen som lankade till en bokningssite sa blev det ju inte alls bra. Om jag ar inne pa en site vill jag kunna lita pa allt jag laser, eller iallafall veta vad det handlar om. Som exemple kan jag ju ta att om jag laser pa aftonbladet, expressen eller liknande sa raknar jag med att det ar en massa logner och osanningar - pa BC har jag forvantat mig sanningar fran likasinnade.

Edit: Hur hur kan du lita pa att det i fourmet ar korrekt om ovrigt inte ar det?

Om någon ny medlem hyllar på något så tar jag det med en nypa salt.
Om @Tommy Palomäki skriver något gott om SAS sätter jag på en filter. (ej illa menat, Tommy. Du är en schysst kille:))
Om en viss Thomas skrivet något dåligt om SAS sätter jag också på en filter. ;)
Haller helt klart med, problemet ar ju att det inte stod vem som skrivit annonsen forrens den var genomlast.

Toppen