Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Tänker jag rätt här? Vet någon om det finns risk att hamna i en lägre bokningsklass än C D J Z på TAP, även om man har C som kabinklass?

Du nämner uppgradering så ja, om du uppgraderar en ekonomi med t ex Eurobonuspoäng så hamnar du normalt i Business klass I, och denna ger inga poäng utan du får poäng motsvarande din ursprungliga biljett i Ekonomi.

För betalda businessbiljetter vet jag inte om det finns någon som ej ger poäng.

Du nämner uppgradering så ja, om du uppgraderar en ekonomi med t ex Eurobonuspoäng så hamnar du normalt i Business klass I, och denna ger inga poäng utan du får poäng motsvarande din ursprungliga biljett i Ekonomi.

För betalda businessbiljetter vet jag inte om det finns någon som ej ger poäng.

Jag ska boka business direkt. Uppgraderingar är luriga att förutsäga vad de ger. Uppgraderingen jag gjorde var endast uppgradering av bokningsklass och inte kabinklass. När jag bokade min biljett så förutsatte jag, dumt nog, att en dyr ekonomibiljett också skulle resultera i en bättre bokningsklass. På TAP var det inte så och för att få poäng ö h t till EB så fick jag betala till lite.

Ska gräva lite i det där. De verkar ha två nivåer i C enligt ders hemsida, Exec och Top Exec. Till deras eget program ger de 150% resp 200%. Enligt SAS tabell ger alla bokningsklasser i business 200% om man krediterar till EB.

Hej,
Kanske är i fel tråd nu men rätta mig gärna om fallet är så. Men iallfall..
Min intjäningsperiod närmar sig sitt slut och jag behövde en drös poäng för att nå upp till EBG.
Jag sökte lite resor och till slut hittade jag en resa på sas hemsida, ARN-SIN, SIN-ARN med teknisk mellanlandning i DME.
När man köper sin resa på SAS, så står det att man får XXXX-Eurobonuspoäng:
upload_2019-1-17_15-28-55.png

Nu kanske jag är naiv, men alla resor jag någonsin köpt på sas hemsida, så har dessa poäng stämt med det man faktiskt har fått.
Någon som vet om detta inte stämmer eller som sas kundsupport säger: "endast en indikation av vad resan kan ge"
När man beställer en biljett ser jag som helst ingen disclaimer av något som slag att detta är en indikation eller uppskattning.
Vilket fall osm helst så resulterade mina två resor då när jag köpte den i 7500 poäng som ovan för ARN-SIN, och 9000 poäng för SIN-ARN. När jag sedan skulle få poängen så kom inga alls först, jag fick sedan höra av mig och reclaima poängen manuellt. Detta gick såklart, men resulterade endast i 3000 poäng per resa. Jag är inte alls superinsatt i hur det funkar med poäng osv, utan som en vanlig kund behövde jag X-antal poäng och gick in på SAS hemsida och köpte en resa som enligt SAS skulle ge mig 16500 men som endast gav 6000 poäng. Som konsument känner jag mig väldigt lurad ärligt talat då syftet med resan var att få in tillräckligt med poäng och nu står jag här med en bra bit kvar till EBG och inte tid att tjäna in poängen eller möjlighet att köpa innan tiden går ut.
Någon som varit med om liknande eller tillochmed åkt SIN-ARN ARN-SIN och fått andra poäng i samma klass som ovan?

Tack!

I princip fungerar den där bara när det är sas flyg, och här har du flugit med Singapore airlines.

De borde naturligtvis inte visa felaktig info där, utan istället hänvisa vidare till tabellerna. Men det här är sas outsourcade utvecklare som antagligen inte har en aning om hur det fungerar...

Toppen