Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Canadien

Medlem
För det behöver man bara inte ange ett frequent flyer-nummer i sin bokning.
Fast på SAS vill man vara inloggad som Guld så att man får välja sittplats vid bokningen och då kan man sedan kryssa ur sig där. Men det är upplagt för problem ifall man vill krediteras till annat program eftersom man inte vet om de lägger in numret på något annat vis i bokningen, som FQT* nånting.
 

Jönsson

Medlem
Anledningen kan också vara som min, att den är satt som default och att man sedan flyger åtta legs innan man upptäcker sitt misstag. Klant... :(
 
Ska göra två resor under våren som jag vet om, en till Kiruna över en weekend och en till New York en vecka. Vill ju tjäna poäng såklart men t.ex till Kiruna är Norwegian mycket billigare (säkert NY med), undrar om man kan säga generellt på nått sätt om det är "värt" att boka SAS ändå eller är det helt beroende på hur många miles och liknande det blir? Målet är att spara poäng till business USA / Asien på sikt. Tack på förhand och förlåt om jag postar i fel tråd!
 

agehall

Medlem
Vill ju tjäna poäng såklart men t.ex till Kiruna är Norwegian mycket billigare (säkert NY med), undrar om man kan säga generellt på nått sätt om det är "värt" att boka SAS ändå eller är det helt beroende på hur många miles och liknande det blir?
Om du vill komma fram någorlunda i planerad tid är inte Norwegian ett bolag du vill flyga med. Framförallt inte på longhaul.
 

FilipJ

Medlem
Ska göra två resor under våren som jag vet om, en till Kiruna över en weekend och en till New York en vecka. Vill ju tjäna poäng såklart men t.ex till Kiruna är Norwegian mycket billigare (säkert NY med), undrar om man kan säga generellt på nått sätt om det är "värt" att boka SAS ändå eller är det helt beroende på hur många miles och liknande det blir? Målet är att spara poäng till business USA / Asien på sikt. Tack på förhand och förlåt om jag postar i fel tråd!
Om man inte är intresserad av att tjäna baspoäng (som man inte tjänar väldigt många av inrikes med SAS på åtminstone GO-biljetter) är det mest effektiva sättet att tjäna poäng som man kan köpa award-biljetter att skaffa ett kreditkort och använda det för inköp och betala fakturor. Att flyga in tillräckligt många poäng inrikes för att köpa en biljett för 100k-150k poäng kräver ett tag. Why not both, tänker jag i och för sig!
 
Om du vill komma fram någorlunda i planerad tid är inte Norwegian ett bolag du vill flyga med. Framförallt inte på longhaul.
Jaha, åfan! Tack för den infon.

Om man inte är intresserad av att tjäna baspoäng (som man inte tjänar väldigt många av inrikes med SAS på åtminstone GO-biljetter) är det mest effektiva sättet att tjäna poäng som man kan köpa award-biljetter att skaffa ett kreditkort och använda det för inköp och betala fakturor. Att flyga in tillräckligt många poäng inrikes för att köpa en biljett för 100k-150k poäng kräver ett tag. Why not both, tänker jag i och för sig!

Har ett Amex Sas Eurobonus jag använder flitigt och ett MC Sas på G också så jag kör på det med!
 

ante_77

Medlem
Jaha, åfan! Tack för den infon.



Har ett Amex Sas Eurobonus jag använder flitigt och ett MC Sas på G också så jag kör på det med!

Då bör du alltid välja SAS, eller åtminstone *A i så stor mån som möjligt.
Norwegian ska du endast utnyttja vid extrema nödfall så som kärnvapenkrig, jordens undergång eller annat liknande scenario. Helst ska du inte använda dig av dom då heller.
 
Toppen