Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Jag ska flyga ARN - MCT (Muscat) via MUC i december, Lufthansa första sträckan och codeshare Lufthansa med Oman Air mellan MUC och MCT.

Eurobonus har jag registrerat och bokningsklass P (business saver) enligt Lufthansa.

Min fråga är: finns det en chans att få poäng med Oman Air då det är ett LH-codeshare flyg? Eller kan jag bara glömma det?
Nu har jag inte 100 koll på detta, men är Oman Air inte med i Star alliance och inte partner till sas så lär det bli 0 poäng till Eurobonus.

Jag gjorde en sökning i sas-appen där större delen av flygen gjordes av bla LH. Är det en ny funktion att se mängden eurobonuspoäng man tjänar vid codeshare via sas? Stod något om "guld tjänar 23 500 eurobonus poäng". Kan man verkligen lita på detta när man bokar?

Jag gjorde en sökning i sas-appen där större delen av flygen gjordes av bla LH. Är det en ny funktion att se mängden eurobonuspoäng man tjänar vid codeshare via sas? Stod något om "guld tjänar 23 500 eurobonus poäng". Kan man verkligen lita på detta när man bokar?
denna feature dök upp för ett tag sedan och denna tråd startades då:
http://www.businessclass.se/forum/t...gintjäning-av-partnerbolag-vid-bokning.94706/

Har inte hört om några varken problem eller lyckade poäng-intjäningar relaterat till vad som ses på bokn sidan.
Det spekuleras i att intagningen kanske är visad baserat på SAS egna bokn klasser, vilka nödvändigtvis (oftast inte tom) pappas mot samma hos LH, SQ eller andra bolag.

Rejste BLL-FRA-FLO-FRA-CPH med LH for nogle uger siden. LH aflyste FRA-CPH og ombookede mig (lynhurtigt!) til SK FRA-CPH. LH pointene trillede ind på EB kontoen efter en uges tid, men den sidste flight som oprindeligt ville have givet 125 basic points har jeg stadig ikke fået for. Har efterregistreret hos SAS og undrer hvad jeg kan forvente? LH ombookede mig til SK booking class M som dengang gav 1000 point, men kan jeg kræve det direkte fra SAS på en LH billet eller har jeg bedre chancer for at vride noget ud af LH? Næste års EBD står og falder med forskellen, og vil jo helst slippe for at skulle købe mig det sidste stykke op til 90 000.

Hej

Undrar om jag gör min uträkning korrekt.

Jag reste med TAP ARN-GIG i bokningsklass W (som jag fick betala extra för att bli "uppgraderad" till) och tjänade på det 1675 EB-poäng enkel resa.

Jag tänkte göra samma resa i slutet av detta år, men inte i eco så det var alltför plågsamt. Bokningsklass W ger 25%, men enligt SAS tabell så ska business på TAP (C D J Z) ge 200%, vilket hjälper mig att nå mitt poängmål för året, förutsatt att jag räknar rätt. 1675 poäng enkel borde ge 26 800 förutsatt att business ger 200%.

Tänker jag rätt här? Vet någon om det finns risk att hamna i en lägre bokningsklass än C D J Z på TAP, även om man har C som kabinklass?

Toppen